מניעת תאונות עבודה בענף הבניה- פעילות מניעתית

 

 
אילוסטרציה בלבד אילוסטרציה בלבד
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2016

אני פונה אליך בהמשך לדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת העבודה בנושא "תיקון חוק ארגון הפיקוח על העבודה, תיקון – צווים לסגירת אתר בנייה".

נושא צמצום תאונות הבנייה כרוך בשילוב כוחות ומאמץ משותף. אנו מאמינים כי לצד פעולות האכיפה קיים צורך אקוטי בפעולות מניעה ממוקדות, כמו גם פעולות הסברה והדרכה, שיסייעו ביצירת אקלים בטיחות מתאים ויובילו לשינוי אמיתי בנורמות ההתנהלות.

המוסד לבטיחות ולגיהות (מוס"ל), הנו תאגיד ממשלתי סטטוטורי, שהוקם, למעשה, כדי לשמש זרוע מניעתית בלתי תלויה לטובת העובדים והמעסיקים כאחד, מתוך דאגה אמתית וכנה לבטיחות העובד ולבריאותו. זרוע זו פועלת לצד זרוע אכיפה, שאותה מפעיל הרגולטור. 

במסגרת זו, אנו מציעים לענף הבנייה "סל מוצרים", הכולל מגוון אמצעים מתקדמים לליווי ולהדרכות עובדים ומנהלי עבודה. בין השאר, ברשותנו ניידות הדרכה המגיעות ישירות אל אתרי הבנייה ומדריכות את העובדים בשש שפות שונות. פעילויות ההדרכה מובלות על ידי הטובים שבאנשי המקצוע בארץ – מהנדסים, רופאים תעסוקתיים ועוד – והן נעשות ללא תשלום. 

השימוש בשירותי המוסד לבטיחות ולגיהות נתון לשיקול דעתו של המעסיק והנו וולנטרי. אולם נראה שקיים קשר ישיר, ולא במפתיע, בין חברות המודרכות על ידי אנשי המוס"ל לבין צמצום מספר תאונות העבודה ומידת החומרה שלהן. 

לאור דברים אלה, נמליץ בפניך להנחות אתרי בנייה לפנות למוס"ל לקבלת שירותים מניעתיים אלה ולהיות מלווים על ידי איש מקצוע מתאים. יתרה מכך, באתרים שבהם נפגעו עובדים בשל מחדל בטיחותי חמור, נוכל להתחייב להגיע עם ניידת וצוות הדרכה ייעודי בתוך 48 שעות מרגע הפנייה על מנת לפעול במהירות ובנחישות להפחתת ההסתברות לתאונות נוספות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x