תגובת פסגות לדוחות שופרסל >> המשך שיפור בתוצאות הכספיות – התאוששות דרמטית

 

 
 

אילנית שרף
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/11/2016

 
רשת שופרסל הציגה דוח כספי טוב נוסף. גידול במכירות גם בנטרול עיתוי חג הפסח, צמיחה דרמטית ב- SSS, שיפור ברווח הגולמי ושיפור ניכר ברווחיות התפעולית. השינוי נבע כמובן משינוי מפת התחרות בענף, מאמצי החברה לשיפור הפעילות והתייעלות המערכת  על רקע שינוי מפת התחרות, שיפור בתנאי הסחר וסגירת סניפים.

הכנסות מגזר הקמעונאות הסתכמו בכ- 3,029 מיליארד ₪, עלייה של 1.8% מול אשתקד. הפדיון בחנויות גדל ב- 2% וה- SSS רשם עלייה מרשימה של 3.3% בעיקר כתוצאה משינוי במרכיבי הסל ותמהילי המבצעים. החנויות למ"ר רשמו עלייה חדה של 5.8% שנבעו מהגידול במכירות וצמצום בשטחי מסחר. עוד ראוי לציון המותג הפרטי שמשווקת החברה שרשם גידול חד במכירות והיווה במהלך הרבעון 19% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

הרווח הגולמי הסתכם ב- 771 מיליון ₪, 25.3% מהמכירות לעומת 739 מיליון ₪, 24.7%. השיפור בגולמי נרשם בעיקר בעקבות הגידול במכירות המותג הפרטי, שיפור הסכמי הסחר, מרכיבי הסל ותמהיל המבצעים והתייעלות. 

הרווח התפעולי הסתכם ב- 104 מיליון ₪, 3.4% לעומת 87 מיליון ₪, 2.9%. השיפור נבע בעיקר ממגזר הקמעונאות בו הסתכם הרווח התפעולי ב 74 מיליון ₪, 2.4% מהמכירות, שיפור ניכר ביחס לרבעון המקביל בו עמד הרווח התפעולי ממגזר זה על 52 מיליון ₪, 1.7% מהמכירות. מדובר בגידול של 42%.  

חשוב לציין כי מתחילת השנה נרשם שיפור קונסיסטנטי בתוצאות שהוביל את הרווח התפעולי המאוחד ל- 3.5% ביחס ל- 2.1% בלבד מתחילת השנה.
 
שורה תחתונה: ענף קמעונאות שעדיין נמצא תחת שינויים במפת התחרות נראה שאט אט מצליח להתייצב. הדוחות של שופרסל, מציגים נתונים חזקים המעידים על הצלחה של התוכנית העסקית. אנו מעריכים שהעלאת מחירים בתוך הערים לצד שיפור במכירות המותג הפרטי ולחץ על הספקים מובילים לעלייה בשולי הרווחיות. יש לקחת בחשבון עם זאת שכניסת יינות ביתן מהווה גורם סיכון, עם זאת נראה כי כרגע אין בכוונת הרשת לייצר תחרות בזירת המחיר ואנו נותנים לתרחיש זה הסתברות יחסית נמוכה גם בהמשך, נוכח היקף ההשקעה הכבדה שברכישת מגה. בכל מקרה שופרסל  מתמודדת עם תחרות מחודשת בתוך הערים שאולי בעתיד עשויה לגבור עם החידוש הצפוי של סניפי מגה. עם זאת, נראה כי הרשת הקדימה תרופה והיא מייצרת נאמנות של הלקוחות באמצעות המותג הפרטי, שגדל בשיעור מטאורי לכדי 19% מהיקף מכירות הרשת. בנוסף, גם הרחבת השימוש בכרטיס אשראי שופרסל תורם למטרה זו.  אנו מעריכים שברבעונים הקרובים  הרשת צפויה להמשיך וליהנות מכל השינויים שציינו. אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת תשואת יתר למנייה. 
 

אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x