הושגו סיכומים שיאפשרו הפרטת עידן פלוס והגברת התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית

דמי ההפצה שישלמו ערוצים 2 ו-10 יופחתו והערוצים הייעודיים יופצו בחינם למשך שנה וחצי – המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטה

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/12/2016


דמי ההפצה שישלמו ערוצים 2 ו-10 יופחתו והערוצים הייעודיים יופצו בחינם למשך שנה וחצי – המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה הלילה לדון בפרק התקשורת מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית ל-2017-2018 ("חוק ההסדרים"), ועסקה בסעיפים הנוגעים להגברת התחרות בענף הטלוויזיה הרב ערוצית והפרטת מערך "עידן פלוס". בתום הישיבה הלילית הושגו הסכמות באשר לדמי ההפצה שישלמו הערוצים המסחריים והסכמות נוספות שאושרו הערב ובישיבות ליליות נוספות סוללות את הדרך לאישור הרפורמה. היו"ר כבל: "עשינו הכל כדי שמערך עידן פלוס יצא לדרך כמתחרה אמיתי בהוט ויס".

בתום ישיבה ארוכה שנמשכה אל תוך הלילה הושגה הסכמה באשר לטיפול בזכויות היוצרים, להעברת שידורי עידן פלוס באינטרנט, וכן הסכמה באשר לדמי ההפצה שישלמו רשת, קשת וערוץ 10. ובשבוע שעבר אושרו הסעיפים באשר להשקעה בהפקות המקור, שמירה על זכויות יוצרים, קביעת אמות מידה למכרז על המערך ועוד. באשר להפצה באינטרנט נקבע, בין היתר, כי אם הגוף המשרד לא יוכל להשיג מבעל הזכויות אישור להפיצו באינטרנט הוא יוכל לספק תוכן חלופי.

כמו כן אישרה הוועדה באופן עקרוני את המתווה של היו"ר כבל, לפניו הערוצים המסחריים, 2 ו-10, ייהנו מהפחתת דמי ההפצה למיליון שקלים וחצי עד שהמפעיל החדש יעלה ערוץ נוסף שימומן מפרסומות, ואז יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה. עוד אושרה הצעתו של ח"כ דוד ביטן, לתת הגנת ינוקה לערוצים הייעודיים (9, 20, 24 והלא טי.וי), ולפטור אותם מתשלום דמי הפצה למשך שנה וחצי. לאחר מכן ישלמו הערוצים הייעודיים דמי הפצה מלאים שצפויים לעמוד על כ-1.8 מיליון שקל בשנה. כמו כן אישרה הוועדה את הצעתו של ח"כ רוברט אילטוב, לאפשר הארכת רישיון לערוצים 9 ו-24 עד ל-31 בדצמבר 2017. ח"כ אילטוב הסביר כי ההצעה נועדה למנוע סגירתם עוד לפני שמתקבלת החלטה באשר להמלצות ועדת פילבר. בעד ההצעות הצביעו הערב היו"ר כבל, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין וחברי הכנסת אילטוב, ביטן ורועי פולקמן. בתום הדיון ביקש היו"ר כבל מנציגי הממשלה להגיש לוועדה את הנוסח המלא של הסיכומים תוך זמן קצר, והם יובאו לאישור הוועדה כבר בתחילת השבוע הבא

בנוסף לכך, בישיבה לילית שקיימה הוועדה בשבוע שעבר הוחלט באשר להשקעה בהפקות המקור כי הגוף שיזכה במכרז להפעלת המערך יבצע את ההשקעה באופן מדורג. לפי ההצעה שאושרה, הגוף יחויב להתחיל להשקיע בהפקות כשיגיע להכנסות של 5% מהשוק או 200 מיליון שקל, ואז יידרש להשקיע 4.5% מהכנסותיו בהפקות מקומיות קנויות. כשהכנסותיו הגיעו ל-7.5% מההכנסות בשוק או ל-300 מיליון שקל הוא יחויב להשקיע 6% מהכנסותיו בהפקות מקומיות, ולאחר שהכנסותיו יגיעו ל-10% מהשוק או 400 מיליון שקלים הוא יחויב להשקיע עד 12% מהכנסותיו בהפקות מקומיות ולא פחות מ-8%.

באשר לזכויות היוצרים והפצת שידורים על האינטרנט, הוסכם כי ההפצה על גבי האינטרנט תעשה כך שלא יפגעו היוצרים. רפרנט תקשורת באגף התקציבים באוצר, אסף וסרצוג, הוסיף: "אנחנו מתייחסים לשידור באינטרנט כשידור ראשוני, כמו הפצה על גבי המערך, לכן לא צריך לבקש אישור נוסף לשדר את התוכן וזכויות היוצרים נשמרות. מנכ"ל הפדרציה לתקליטים אישר כי יש הסכמות למנוע פגיעה ביצירה וביוצרים ומלי פולישוק, דירקטורים באקו"ם, הצטרפה לדברים ואמרה: "אנחנו מודים לחברי הכנסת שהבינו את הצורך בתמיכה בזכויות היוצרים, ויתרנו איפה שחשבנו שאפשר ובלבד שהיצירות שלנו יהיו מוגנות".

כמו כן, בהתאם לדרישת היו"ר כבל נקבעו אמות מידה למכרז על המערך. אמות המידה לפיהן ימדדו הניגשים למכרז כוללים מדיניות הממשלה בתחום הבזק והשידורים, שיקולים שבטובת הציבור, התאמת המבקש לפעול כגורם מפעיל ותרומת הגורם המפעיל הפרטי לתחרות. לכך נוספו, בהתאם לדרישת היו"ר כבל, הגופים יבחנו גם בהתאם להצעתם להפחתת דמי ההפצה שיגבה מהערוצים ובהתאם להיקף שיציע להשקיע בהפקות מקומיות. עוד אושרה ההסכמה לפיה מספר הערוצים הנוספים שימומנו באמצעות פרסומות לא יעלה על 3, שאר הערוצים הנוספים ימומנו באמצעות דמי מנוי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x