יו"ר רשות ניירות ערך מינה צוות לבחינת הקמת רשימת מסחר ייעודית לחברות קטנות

 

 
שמואל האוזר יור הרשותשמואל האוזר יור הרשות
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/12/2016


יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הודיע היום על מינויו של צוות פנים רשותי שתפקידו לבחון חלופות אפשריות באשר להקמתה של רשימת מסחר ייעודית לחברות קטנות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הצוות התבקש לבחון דרכים ליצירת רשימת מסחר נפרדת שתותאם לחברות קטנות באופן שיתרום לפיתוח שוק ההון המקומי וייתן מענה לצרכיהן של חברות אלה ובראשו יעמוד רו"ח אילן ציוני, מנהל מערך הגילוי והדיווח במחלקת תאגידים.

פרופ' שמואל האוזר אמר כי "אני רוצה רגולציה לא שיוויונית שמביאה לאפליה מתקנת ולהפוך את הבורסה להיות אינקובטור לחברות קטנות כדי להקל עליהן בתחילת דרכן. במדינת ישראל פועלות חברות קטנות רבות הזקוקות להון ואשראי זול מזה שמוצע להם על ידי הבנקים, שיאפשרו להן לממן את פעילותן העסקית ולעמוד באתגרים הנקרים בדרכן עד להפיכתן לחברות בשלות ובוגרות בעלות מכירות ותזרים מזומנים יציב ואיתן. קשיים אלה עלולים, במקרים מסוימים, להביא לפגיעה בפעילותן עד כדי סגירתן ופיטורי העובדים המועסקים בהן". לדברי האוזר, "הקמת רשימת מסחר ייעודית לחברות קטנות היא פתרון לוואקום מימוני בחוק לחברות שמבקשות לגייס בין שלושה מיליון ש"ח לכמה עשרות מיליוני ש"ח". 

בשים לב לעקרונות מפת הדרכים של רשות ניירות ערך ולפרויקט מדרג הרגולציה אותו הובילה בשנים האחרונות, ברשות סבורים כי קיים צורך בצעדי המשך לתמיכה בחברות קטנות המעוניינות בנגישות להון שמקורו בגיוס כספים בבורסה, בדגש על מתן הקלות והסרת חסמים הניצבים בפני נגישות זו, לשם גיוס כספים הדרושים לחברות אלה כדי לצמוח ולהפוך לחברות מבוססות בעלות יציבות בת-קיימא, ומבלי להתפשר על שמירת עניינו של ציבור המשקיעים ותקינות המסחר. 

בהתאם להנחיית יו"ר הרשות, המלצות הצוות הפנים רשותי יוגשו לו במהלך המחצית הראשונה של שנת 2017.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x