פלוריסטם סיימה את גיוס החולים בניסוי הבינלאומי שלב II לטיפול במחלת הצליעה לסירוגין

הקרנות שמחזיקות המניה 

 

 
זמי אברמן, מנכל פלוריסטםזמי אברמן, מנכל פלוריסטם
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/01/2017

הקרנות שמחזיקות המניה 

תוצאות הניסוי יפורסמו בתחילת שנת 2018 

  • התוצאות מניסוי זה צפויות לתמוך בהגשת בקשה לאישור שיווק של PLX-PAD לטיפול במחלת ה-CLI  בארה"ב ובאירופה

  • 14 מיליון חולים ב-IC בארה"ב מטופלים במערכת הבריאות בעלות של כ-2.5 מיליארד דולר בשנה 

פלוריסטם, חברת הביו רפואה הישראלית המובילה בפיתוח מוצרי ריפוי תאי המופקים משיליה אנושית, דיווחה היום (ה') כי השלימה גיוס של 172 חולים לניסוי קליני בינלאומי שלב II בתאי PLX-PAD לטיפול במחלת הצליעה לסירוגין (IC), מחלה הפוגעת בכלי הדם הפריפריאליים ומתאפיינת בהתכווצויות שרירים ברגל ובכאבים במהלך הליכה, הנגרמים כתוצאה מזרימה לא מספקת של הדם בעורקים, שחסומים באופן חלקי על ידי משקעי כולסטרול. גיוס החולים בוצע ב-30 אתרים קליניים בארה"ב, גרמניה, דרום קוריאה וישראל. 

זמי אברמן, מנכ"ל ויו"ר פלוריסטם אמר היום: "סיום גיוס החולים לניסוי הקליני בצליעה לסירוגין מהווה אבן דרך חשובה לפלוריסטם. אנו צפויים לפרסם את תוצאות הניסוי בתחילת שנת 2018, כאשר התוצאות מניסוי זה צפויות לתמוך בהגשת בקשה לאישור שיווק של תרופה ביולוגית (BLA) ל-PLX-PAD לטיפול במחלת ה-CLI שהיא מחלה טרשתית בשלב מתקדם יותר בעורקי הגפיים התחתונות. כעת, משסיימנו את גיוס החולים לניסוי חשוב זה, פלוריסטם מוכנה להתקדם במלוא הקיטור לעבר גיוס החולים לניסוי הקליני שלב III בהתוויה CLI. פלוריסטם ממוקדת כעת במשימה המשמעותית של הבאת ה-PLX-PAD לשוק מוקדם ככל האפשר".   

לדברי פרופ' נורברט וויס, דירקטור במרכז הווסקולארי באוניברסיטה הטכנולוגית בדרזדן, גרמניה, שהינו החוקר הראשי באירופה בניסוי שלב II ב-IC ואחד החוקרים הראשיים שצפויים לקחת חלק בניסוי שלב III ב-CLI: "לתאי ה-PLX-PAD יש פוטנציאל לשנות את כללי המשחק, ולהציע טיפול לא פולשני לחולים רבים ברחבי העולם שסובלים ממחלות בעורקים הפריפריאליים וזקוקים לו מאוד. אני מצפה לקבלת תוצאות ניסוי זה ולתחילתו של הניסוי שלב III ב-CLI". 

"האפשרות לטיפול במחלות כלי דם פריפריאליות כמו IC ו-CLI באמצעות הזרקה לשריר של תאי PLX-PAD היא אופציה מבטיחה ואלטרנטיבה לפרוצדורות רפואיות פולשניות כגון ניתוחים אנגיופלסטיים או ניתוחי מעקפים בעורקי הרגליים, טיפולים שאינם מתאימים לשיעור ניכר של החולים. המוצר התאי של פלוריסטם עשוי לשפר את הטיפול בחולים ולתת פתרון עדיף מבחינה כלכלית למערכת הבריאות", כך אמר מנש פאטל, ראש המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי של אוניברסיטת דיוק, והחוקר הראשי בארה"ב בניסוי שלב II ב-IC. 

הניסוי שלב II של פלוריסטם במחלת הצליעה לסירוגין (IC) יעריך את מידת הבטיחות והיעילות של תאי ה-PLX-PAD בהשוואה לקבוצת הביקורת (פלסבו). הזריקות לשריר ניתנו לשתי הקבוצות הנבחנות, הכוללות 172 חולים במחלת IC בשלב 2-3. יעד הניסוי המרכזי שיבחן ונוגע ליעילות הטיפול הוא השינוי במרחק ההליכה המקסימלי מנקודת המוצא, שיבחן באמצעות אימון על הליכון. היעד המשני הוא בחינת השינויים ביכולת התנועה ובאיכות החיים של החולים. 

רקע על מחלת הצליעה לסירוגין (IC) 

מחלת הצליעה לסירוגין (IC) היא מחלה של כלי הדם הפריפריאליים, אשר נגרמת כתוצאה מטרשת בעורקי הגפיים התחתונות. המחלה מתאפיינת בכאבי שרירים, בהתכווצויות שרירים, בהירדמות של הרגל או בתחושת חולשה בשריר השוק, אשר מתרחשת במהלך הליכה או באימון דומה, כאשר בעת מנוחה יש הקלה בתופעות הנ"ל. היקף החולים ב-IC בארה"ב בלבד מוערך בכ-14 מיליון חולים, כאשר עלות הטיפול בהם במערכת הבריאות הינה כ-2.5 מיליארד דולר בשנה. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x