סודהסטרים מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי >> צמיחה של כ-17% בהכנסות הרבעון אשר הסתכמו ב-131.8 מיליון דולר

הקרנות שמחזיקות בסודה סטריים

 

 
דניאל בירנבאום, מנכל סודהסטריםדניאל בירנבאום, מנכל סודהסטרים
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/02/2017

הקרנות שמחזיקות בסודה סטריים

  • צמיחה של כ-17% בהכנסות הרבעון, אשר הסתכמו ב-131.8 מיליון דולר, וצמיחה של כ-14% בהכנסות בשנת 2016 כולה אשר הסתכמו ב-476.1 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות בשנת 2016 נובעת מגידול בכל אזורי הפעילות הגאוגרפיים.

  • גידול של כ-22% במכירות מערכות ההגזה הביתיות ברבעון אשר הסתכמו ב-941 אלף יחידות.

  • גידול של כ-10% במכירות מילויי הגז ברבעון שהגיעו ל-7.4 מיליון יחידות.

  • שיא רבעוני של כל הזמנים ברווח התפעולי ברבעון שהסתכם ב-18.8 מיליון דולר, שיעור של כ-14.3% מהמכירות ושיא ברווח התפעולי השנתי שהסתכם ב-54.5 מיליון דולר, 11.4% מההכנסות.

  • הרווח נקי ברבעון מסתכם ב-15.6 מיליון דולר, גידול של כ-213% בהשוואה לרבעון המקביל. שיא שנתי ברווח הנקי השנתי שהסתכם ב-44.5 מיליון דולר. 

  • החברה מסיימת את שנת 2016 עם תזרים מזומנים חופשי (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בניכוי השקעות נטו ברכוש קבוע) של כ-57 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי בשנת 2015.

איירפורט סיטי, 15 בפברואר, 2017 - סודהסטרים (NASDAQ: SODA), יצרנית מובילה של מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים ומים מוגזים בטעמים, מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2016.

"אנחנו מרוצים מאד ממגמת הצמיחה שלנו שהלכה והתחזקה במהלך השנה כמו גם מהתחזקות המותג סודהסטרים כגורם משמעותי בשוק המשקאות העולמי", כך לדברי דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים. "תוצאות השנה האחרונה הן עדות להצלחת תכניתנו האסטרטגית, אשר הביאה להאצת שיעורי החדירה העולמית של מוצרי החברה ל-11 מיליון בתי-אב ולשיא שנתי של מכירות מילויי גז שגדלו ב-10% והסתכמו ב-29 מיליון יחידות. בשנת 2016 צרכני סודהסטרים צרכו 1.6 מיליארד ליטר משקה מוגז והפכו אותנו למותג המים המוגזים הגדול בעולם. יותר ויותר צרכנים מתחברים למסרי החברה ומוותרים על קניית משקאות מוגזים בבקבוקים לטובת הכנת מים מוגזים במכשירי סודהסטרים. כתוצאה משיפור ניכר באפקטיביות הניהולית והתפעולית שלנו, שיעור הרווחיות צומח אף בקצב מהיר יותר מהגידול במכירות. הצמיחה ברווחיות באה לידי ביטוי בשיפור ניכר בתזרים המזומנים שהביא אותנו ליתרת מזומנים של 57 מיליון דולר ללא כל חוב פיננסי. כישראלים, אנחנו גאים במיוחד על הבאת בשורת הבריאות ואיכות הסביבה מישראל לשוק המשקאות העולמי. בנוסף חרטנו על דגלנו את פיתוח קשרי הקהילה בנגב, גיוון תעסוקתי וקידום הדו-קיום בין יהודים לערבים בקרב 1,500 העובדים במפעלנו ברהט. כחברה המובילה שינוי עולמי מישראל, אנחנו רואים בכל אלה את חובתנו לקהילה ולמדינה". 

עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2016 בהשוואה לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2015*:

הכנסות 

צמיחה של 16.7% בהכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2016 אשר הסתכמו ב-131.8 מיליון דולר בהשוואה ל-112.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מגידול בביקוש למוצרי החברה במרבית שווקי הפעילות, בעיקר בגרמניה, קנדה, ארצות הברית, מדינות סקנדינביה, שוויץ ויפן. 

* נתוני ההשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2015 הינם נתונים מתואמים: הרווח הגולמי, הרווח התפעולי, ה-EBITDA, והרווח הנקי מוצגים בנטרול השפעתם של עלויות הארגון מחדש.

במהלך הרבעון חל גידול של כ-22% בהיקף מכירות מערכות ההגזה, שהסתכמו ב-941 אלפי יחידות ברבעון וכן גידול של כ-10% במכירות מילויי הגז ((CO2 שהסתכמו ב - 7.4 מיליון יחידות ברבעון.

הרווח הגולמי

הרווח הגולמי הסתכם בכ-69 מיליון דולר, שיעור של 52.4% מההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 54.2 מיליון דולר ושיעור של 48% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור של 4.4% באחוז הרווח הגולמי נבע מההתייעלות עקב המעבר למפעל החדש בלהבים ומעלייה במחירי המכירה, בקיזוז השפעת תמהיל המוצרים.

הוצאות מכירה ושיווק

הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ב-39.0 מיליון דולר, שיעור של 29.6% מההכנסות, בהשוואה ל-35.0 מיליון דולר, שיעור של 31.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות הפרסום וקידום המכירות גדלו ברבעון בכ-4.7 מיליון דולר והיוו 13.7% מההכנסות, לעומת שיעור של 11.7% ברבעון המקביל אשתקד. 

הוצאות הנהלה וכלליות 

הוצאות ההנהלה והכלליות ירדו והסתכמו ב-11.1 מיליון דולר, 8.5% מההכנסות, לעומת 12.4 מיליון דולר, 11.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מהפחתת הוצאות התגמול מבוסס מניות.

רווח תפעולי

הרווח התפעולי ברבעון גדל ב-206% והסתכם ב-18.8 מיליון דולר, שיעור של 14.3% מההכנסות, לעומת 6.2 מיליון דולר, שיעור של 5.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

רווח נקי  

הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-213% והסתכם ב-15.6 מיליון דולר לעומת 5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים מזומנים והון חוזר 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל והסתכם ברבעון ב-16.1 מיליון דולר, לעומת 11.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עקב הגידול ברווחיות התפעולית בקיזוז השפעת הגידול היחסי בהון החוזר לרבעון.

תזרים המזומנים החופשי גדל והסתכם ברבעון ב-11.5 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים חופשי של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עקב הגידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת והקטנת התזרים לפעילות השקעה ב-5.5 מיליון דולר. 

ההון החוזר ירד ב-11.3% והסתכם ב-124.8 מיליון דולר נכון ליום 31.12.2016, לעומת 140.7 מיליון דולר נכון ליום 31.12.2015, בעיקר עקב ירידה ברמות המלאי כחלק מתהליכי ההתייעלות התפעולית בחברה, והמשך גידול בביקושים למוצרי החברה. 

עיקרי התוצאות הכספיות לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2016 בהשוואה לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2015*:

צמיחה של 14.5% בהכנסות בשנת 2016 אשר הסתכמו ב-476.1 מיליון דולר בהשוואה ל-416.0 מיליון דולר בשנת 2015. 

במהלך השנה חל גידול של כ-22% במכירות מערכות ההגזה, שהסתכמו ב-2.9 מיליון יחידות וכן גידול של כ-10% במכירות מילויי הגז ((CO2 שהסתכמו ב -29.4 מיליון יחידות.

הרווח הגולמי השנתי הסתכם בכ-245.0 מיליון דולר, שיעור של 51.5% מההכנסות בהשוואה לרווח גולמי של 206.3 מיליון דולר ושיעור של 49.6% מההכנסות בשנת 2015. 

הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-54.5 מיליון דולר, שיעור של 11.4% מההכנסות, לעומת 19.8 מיליון דולר, שיעור של 4.8% מההכנסות בשנת 2015 .

הרווח הנקי השנתי גדל בכ-106% והסתכם ב-44.5 מיליון דולר לעומת 21.6 מיליון דולר בשנת 2015. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנת 2016 ב-81.9 מיליון דולר, לעומת 40.0 מיליון דולר בשנת 2015.

תזרים המזומנים החופשי בשנת 2016 הסתכם ב-56.8 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים חופשי שלילי בשנת 2015. 

אודות סודהסטרים:

סודהסטרים הינו מותג המים המוגזים הגדול בעולם בכמות הליטרים הנצרכת והיצרן המוביל של מערכות הגזה ביתיות, המאפשרות לצרכן להפוך מי ברז רגילים למים מוגזים או מים מוגזים בטעמים בקלות ובמהירות. סודהסטרים הופכת מי ברז למעניינים וטעימים יותר, ומעודדת צרכנים לשתות יותר מים. מערכות ההגזה של סודהסטרים מציעות פתרון חדשני וייחודי לצרכני המשקאות הקלים המוגזים הנמכרים בבקבוקים או בפחיות. מוצרי החברה הינם בעלי אופי בריאותי, ידידותיים לסביבה, חסכוניים, ומעניקים ללקוח חוויות שימוש מהנה. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-70,000 חנויות קמעונאיות ב-45 מדינות ברחבי העולם. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x