בנק ירושלים ברוקראז על פריגו >> הכניעה לסטארבורד משדרת מצוקה

הכנסת שלושה דירקטורים מטעם קרן סטארבורד נראית כמו אינדיקציה לכניעה עקב העמקת החולשה הגנרית |
הקרנות שמחזיקות בפריגו 

 

 
 

יונתן קרייזמן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/02/2017

הקרנות שמחזיקות בפריגו 

לאחר ירידה של 35% בשנה האחרונה, פריגו נמצאת במהלך של רה-ארגון ובחינת מחודשת של פעילויות הטיסברי והגנריקה. הכנסת שלושה דירקטורים מטעם קרן סטארבורד נראית כמו אינדיקציה לכניעה עקב העמקת החולשה הגנרית (אולי חולשה בפעילויות נוספות) וכוונה ממשית למכור את פעילות הגנריקה. בהמתנה לעדכון האסטרטגי הקרוב, אנו נותרים ניטראליים ומפחיתים את מחיר היעד ל-88 ד' למניה.
 
פריגו עומדת בפני הכרעה חשובה. לאחר שכבר הודיעה על הכוונה למכור את זכויות התמלוגים על הטסברי, פריגו שוקלת באופן ממשי את המשך דרכה בתחום הגנריקה האחראית מצד אחד על כ-25% מהרווח התפעולי אך גם להורדת תחזיות של 250 מ' ד' ב-2016 בשורת הרווח (מתוך סה"כ 500 מ' ד'). משיחות שערכנו עם החברה התרשמנו שהולכת ומתגבשת ההבנה כי גם בתסריט חיובי, שוק הגנריקה הטופיקלית לא צפוי לחזור לימיו היפים. הצפי לגידול נתח השוק של החברות ההודיות והתקדמות ה-FDA בתוכנית ה-GDUFA לזירוז אישורים לתרופות גנריות, מאיימים לחשוף את החברה לתחרות חדשה ולשחיקת מחירים ומרווחים מסורתיים (רווח גולמי ותפעולי של 59% ו-45%, בין 2013-2016, בממוצע). מתחרות הודיות כמו גלנמרק ודר' רדי צופות המשך לחצי מחירים של 5-10%.
 
פריגו נכנסת להסכם עם סטארבורד בעיניים פקוחות. אופציות נוספות למכירת הפעילות הן גידול באמצעות רכישות כמו הרחבת יכולות טכנולוגיות ובחינת שותפיות חדשות. מכלול השיקולים שצפויים להשפיע על ההחלטה כוללים סינרגיות תפעולויות, אובדן הטבות מס קיימות, ומצד שני, הפוטנציאל מהעתקת פעילויות ליעדים זולים יותר, חסרון אפשרי לקוטן לנוכח הקונסולידציה הגוברת בתעשייה. בעוד שלא ניתן להעריך את כיוון ההחלטה, נראה שתנאי ההסכם, המונעים מסטארבורד לכפות מהלכי השתלטות חד-צדדיים במשך שנה לפחות, נועדו לאפשר  לפריגו (למודת קרבות עויינים) להרוויח זמן ובעיקר למנוע "מחטף" פוטנציאלי שעלול לטלטל את החברה. 
 
אנו צופים רבעון חלש וסכנה לציפיות הקונצנזוס ל-2017. איתות ראשון לגבי הרה-ארגון הוא קיצוץ של 3% במצבת כוח האדם, עליו פורסם לאחרונה בעיתונות (לו קדם קיצוץ של 6% באוקטובר 2015). אנו מעדכנים את המספרים כלפי מטה בעקבות (1) חששות להמשך שחיקת מחירים בגנריקה (2) מכירות חלקים מהפעילות בבלגיה (השפעה על הכנסות בגובה 150 מ' ד') (3) מה שמסתמן כדחיית השקת ה-Nexium לסוף 2017 (4) היחלשות מכירות הטיסברי (ביוג'ן דווחה על 474 מ' מול צפי ל-500 מ' (5) עונת שפעת חלשה (השלישית ברציפות). נציין כי ציפיות השוק ל-EPS ב-4Q16 ירדו ברבעון האחרון ב-3% ל-1.62. עבור 2017, ציפיות השוק ירדו ב-6% ל-7.09. לעומת זאת אנו צופים עבור 2017 הכנסות ו-EPS של 5,247 מ'/6.95. מחיר היעד של 88 ד' מבוסס על שיטת סכום החלקים כאשר אנו משווים את פעילויות ה-OTC בדיסקאונט לחברות צריכה (מכפיל x22 ל-2017), פעילות הגנריקה בפרמיה לחברות גנריקה (מכפיל x9) ושווי של 10 ד' למניה לטיסברי. החברה מדווחת ביום שני ה-27.2.2017 לאחר המסחר.

יונתן קרייזמן אנליסט הפארמה בבנק ירושלים

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x