נאמני מגה ישלמו לרבוע נדלן 30 מיליון שח

ההסכם מעניק לרבוע נדל"ן את הזכות החד צדדית לפינוי של כ-19 סניפים לטובת השבחה נדל"נית. 2 מסניפי מגה בת"א יפונו כבר באוקטובר השנה ו-2 סניפים נוספים יפונו בטווח הקרוב.

 

 
מוטי בן משהמוטי בן משה
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2017


מגה תאריך את חוזה השכירות עד שנת 2023 באותם תנאים שהיו לרשת טרם כניסתה להקפאת הליכים. גם נאמני מגה וויתרו על טענותיהם כנגד רבוע נדלן על שכר דירה בלתי הוגן, כביכול.

ככל שתממש מגה אופציה להארכת השכירות בכ-7.5 שנים נוספות - יתייקרו דמי השכירות ב- 7.5%.

ההסכם מעניק לרבוע נדל"ן את הזכות החד צדדית לפינוי של כ-19 סניפים לטובת השבחה נדל"נית.  2 מסניפי מגה בת"א יפונו כבר באוקטובר השנה  ו-2 סניפים נוספים יפונו בטווח הקרוב.

קופת נאמני מגה תשלם את כל התשלומים הנלווים שחוייבו בהם סניפי מגה בתקופת הקפאת ההליכים
 
מוטי בן משה משלים את המהפך ברבוע כחול נדל"ן. פחות מחודשיים אחרי שהשלים את פירעון כל חובות העבר של החברה האם – אלון רבוע כחול, הגיע בן משה גם להסדר סופי עם נאמני מגה ועם מגה (מקבוצת יינות ביתן), שמהווה שוכרת מהותית של רבוע נדל"ן. ההסדרים - שגובשו כמקשה אחת ושמים סוף לכל המחלוקות שהיו בין הצדדים והוגשו לקבלת אישור בית המשפט, קובעים בין השאר כי נאמני מגה ישלמו לרבוע נדל"ן 30 מיליון ש"ח. מגה הודיעה על רצונה להאריך את חוזה השכירות עד שנת 2023 באותם תנאים שהיו לרשת טרם כניסתה להקפאת הליכים וגם נאמני מגה וויתרו על טענותיהם כנגד רבוע נדלן על שכר דירה בלתי הוגן, כביכול. בנוסף סיכמו רבוע נדל"ן ומגה על מתן אופציה נוספת למגה להארכת החוזים בעוד כ-7.5 שנים תמורת תוספת של 7.5% לדמי השכירות.
 
מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן, זאב שטיין מציין, כי מעבר למשמעויותיו הכספיות, מגביר ההסכם את הוודאות לגבי אחת השוכרות המהותיות של נכסי החברה,  מסדיר את מערכת היחסים בין הצדדים מבחינת משך תקופת השכירות, שכר הדירה וחלופת פדיון וכן מאפשר לחברה פינוי השוכר בסניפים שתחליט לפתח לפרוייקטי נדל"ן בהיקף רחב מהמבונה בהם כעת. 
 
הדיווח המיידי שהעבירה רבוע נדל"ן לבורסה מפרט, כי רבוע נדל"ן תמשיך ותקבל שכר דירה על בסיס חיובי העבר. זאת ועוד, רבוע נדל"ן תקבל מקופת הנאמנים סך של 10 מיליון ₪ עד ליום 30.6.2017 וכן 

סכום נוסף של 20 מיליון ₪ פרוס על פני ארבע שנים. לסכומים הנ"ל יתווסף מע"מ. כמו כן, על פי ההסכם שנחתם בין הנאמנים לרבוע נדל"ן, תהיה קופת הנאמנים אחראית לכל התשלומים הנלווים (שאינם שכירות) - דמי ניהול, ועד בית, חשמל, ארנונה, מים - בגין כל סניפי מגה בתקופת הקפאת ההליכים. עוד נקבע בהסכם כי רבוע נדל"ן (ותאגידים באחזקתה) וכן כל אחד מן הדירקטורים, נושאי המשרה, עובדיה או יועציה של רבוע נדל"ן ושל אותם תאגידים, בעבר ובהווה, או מי מטעמם של כל אלו, מקבלים פטור מוחלט מתביעות וחקירות.
 
ההסכם עם מגה שגובש, כאמור, כמקשה אחת עם הסכם רבוע נדל"ן עם נאמני מגה, קובע כי שכר הדירה מושתת על שני רכיבים: רכיב בסיסי קבוע ורכיב משתנה על בסיס 2.5% מהפדיון בסניפים השונים. בגין תקופת השכירות ממועד העברת הבעלות במגה ליינות ביתן ולמשך 24 חודשים, נאותה רבוע נדל"ן להעניק למגה הנחה על הרכיב הבסיסי של דמי השכירות בשיעור של 9% . למגה לא תהיה זכות כלשהי להקטין את מספר הנכסים עליהם חל הסכם השכירות (או להקטין את שטחם), אך רבוע נדל"ן תוכל לקצר את משך השכירות ולפנות את סניפי מגה באם תחליט לפתח פרוייקטים נדל"ניים באתרים שבהם פועלים כיום 15 מסניפי מגה. 2 מסניפי מגה בת"א - ברחוב יהודה המכבי וברחוב עודד, יפונו כבר באוקטובר הקרוב  ו-2 נוספים - ברעננה ורמת החייל, יפונו בטווח הקרוב.
 
כזכור, מאז רכש מוטי בן משה את השליטה בחברה לפני פחות מחצי שנה עלה דירוג רבוע כחול נדל"ן פעמיים. בתחילת השנה קבעה חברת הדירוג מעלות לרבוע נדל"ן דירוג ilA+ עם אופק יציב והעריכה כי בשנים 2017 ואילך יעלה ה-NOI של רבוע נדל"ן בהדרגה, עם הבשלת פרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב, הכולל הכרה ברווח גולמי ממכירת הדירות, פתיחת הקניון, המשך שיערוך הקניון עם השלמת הבניה ומיחזור החוב שכנגדו תוך הצפת הערך. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x