אקסלנס ברוקראז >> החגים יעיבו על הצמיחה של אינרום ברבעון הרביעי אך בסביבת המכפילים הנוכחית ממליצים על החזקתה בתיק ההשקעות

הקרנות שמחזיקות באינרום

 

 
 

מיכל אלשיך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2017

הקרנות שמחזיקות באינרום
  • צפי לרבעון יציב; החגים יעיבו על הצמיחה עקב אובדן של ימי מכירות רבים

אינרום צפויה לפרסם בתחילת שבוע הבא (המועד המדויק אינו מפורסם). החברה צפויה להציג דוח יציב עם רווח נקי דומה לאשתקד של כ-20 מ' ₪. הרבעון צפוי להיות הרבה פחות זוהר ביחס לרבעונים האחרונים, בהם נצפתה צמיחה חזקה, וזאת בשל עונתיות הנובעת מהחגים. עיתוי החגים גבה ימי עבודה ומכירה רבים במהלך אוקטובר, מה שיעיב על הצמיחה בעיקר בפעילות נירלט.  
  • צפי לחלוקת דיבידנד מרווחי הרבעון והמשך תשואת דיבידנד של כ-5% ב-2017

  • אינרום להערכתנו תחלק את מרבית רווחי הרבעון כדיבידנד, כפי שנעשה ברבעון הקודם (מעבר לכך אין לחברה יתרת עודפים ראויים לחלוקה). מדיניות החלוקה עומדת על כ-75% ובשנים האחרונות חולקו נתחים אף גבוהים יותר. מתחילת 2017 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של כמעט 100 מ' ₪ (מזה 44 בגין רווחי 2015 ו-56 בגין רווחי 2016). תשואת הדיבידנד בשנים האחרונות עמדה על כ-9%-10% ואנו צופים המשך תשואה של כ-5%, בשל העלייה בשווי החברה (מעבר לצפי לעלייה ברווחים). נציין כי גם ברמה זו מדובר בתשואה מכובדת, בייחוד בהשוואה לרוב מניות ת"א125. 
  • לאן הולך השוק? ערבוב הנתונים ושאלת אישור חוק מיסוי דירה 3 מביאים כעת לחוסר וודאות; להערכתנו גם אם נראה קיפאון זמני ברמת המחירים, בהסתכלות קדימה היקפי הבנייה ימשיכו לתמוך; פיזור בתמהיל הפעילות מעבר לדיור גם לכיוון בנייה תעשייתית ופרויקטים תורם לגידור 
אינרום פועלת בשוק הבנייה שנהנה בשנים האחרונות מעודף ביקושים. מכיוון שאינרום מספקת מוצרי בנייה היא מושפעת מאוד מרמת היקפי הבנייה ומצד ההיצע. בימים אלו ערבוב של נתונים סותרים ושאלות רגולטוריות מביאים לחוסר וודאות בנוגע לכיוון השוק בעתיד. מחד - לאחרונה התפרסמו נתונים של האוצר על קצב רכישות נמוך מצד משקיעים בחודשיים האחרונים וירידה במכירת דירות חדשות. במקביל שאלת אישור חוק מיסוי דירה 3, קצב עליית ריבית המשכנתאות וירידת התשואה על השקעה בדיור מחזקים את חוסר הביטחון בשוק. מצד שני, מקורות אחרים מספקים נתונים על המשך ביקושים והגדלת היקפי הבנייה: לפי הלמ"ס קצב התחלות הבנייה ממשיך להיות גבוה ושובר שיאים חדשים ומחקרים אחרונים של בנק ישראל אף מצביעים על כך שנתוני הלמ"ס מוטים כלפי מטה. במקביל האוצר מצדו ממשיך לעסוק בתוכניות להגדלת ההיצע ובהרחבת תכניות מחיר למשתכן, כאשר אפשרות לירידת המע"מ עשויה להטיב עם השוק. 

בשורה התחתונה, השינויים בשוק הבנייה הם די איטיים ואנו סבורים כי גם אם נראה קיפאון זמני ברמת המחירים, היקפי הבנייה ימשיכו בשנים הקרובות להיות גבוהים ביחס להיסטוריה. חשוב לשים לב כי אינרום מושפעת בתהליך הבנייה בצורה מהותית בעיקר מתקופות האמצע וסיום הבנייה ובמהלך הרבעונים הקרובים אנו צופים כי אלו ימשיכו לתרום. העובדה שאינרום מספקת מוצרים לשוק השיפוצים ולבנייה תעשייתית ותשתיות מביאה לפיזור נוח יותר בתמהיל ביחס לחברות הפועלות בשוק הדיור בלבד. אפקט זה מגדר חלקית את החשיפה לסיכון המגולם בשוק הדיור לבדו.

  • למרות צפי להשפעה שלילית לחגים עבור תוצאות הרבעון הקרוב, אנו ממשיכים להמליץ על החזקת אינרום בתיק ההשקעות 

  • אינרום היא חברה איכותית, יעילה, צומחת עם תשואת דיבידנד נאה ואנו ממשיכים להמליץ להחזיקה בתיק ההשקעות, גם אחרי הקפיצה במחיר המניה בשנה האחרונה. להערכתנו, כניסת כספים לשוק המניות הישראלי וקיטון במשקל של מניות הגדולות, בעיקר מניות הפארמה, תומך כעת בהתרחבות מכפילים במניות איכותיות כמו אינרום. נעדכן את המלצתנו ומחיר היעד לאחר פרסום הדוח. נזכיר כי בעלת השליטה, קרן פימי, מחזיקה כ-33.7% ולהערכתנו בכוונתה למכור חלק מהותי מאחזקתה בעתיד, עם העדפה לרוכש אסטרטגי. 
מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז',

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x