רשות ניירות ערך >> נספח לבקשת מעצר ו/או שחרור בתנאים מגבילים >> מאור וקסלר

 

 
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/03/2017


א.כללי וממצאי חקירה

עניינו של תיק חקירה זה הוא בחשד למעורבותו של מאור וקסלר (להלן: "וקסלר"), בביצוע עבירות תרמית בניירות ערך לפי חוק ניירות ערך התשכ"ח-1968, עבירות על חוק העונשין התשל"ז- 1977 ובהן קבלת דבר במרמה ועבירות מרמה והפרת אמונים, וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון התש"ס-2000.

במהלך השנים 2010 - 2016 עבד וקסלר כסוחר בדסק חו"ל בחברת פסגות תעודות סל בע"מ (להלן: "פסגות ואו "החברה"). 

על פי ממצאי החקירה, במהלך התקופה שבין יוני 2013 ועד נובמבר 2016 )להלן: "התקופה הרלוונטית לחקירה"), ניצל וקסלר את תפקידו כעושה שוק בפסגות ופעל על מנת  להשיא לעצמו רווחים באמצעות ביצוע עסקאות עצמיות  בתעודות סל ואופציות על הדולר בין חשבונות השייכים לפסגות לבין חשבון בנק בשליטתו וזאת, בהיקף עשרות מיליוני שקלים, על חשבון חברת פסגות. 

על פי ממצאי החקירה, במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה, ביצע וקסלר מאות עסקאות עצמיות מכוונות שער, בהן פעל הן מטעם פסגות, תוך ניצול מעמדו, חופש הפעולה ושיקול הדעת בקבלת החלטות בנוגע לביצוע רכישות ומכירות של תעודות סל ואופציות, והן בחשבון פרטי שבשליטתו, וזאת במטרה ליצור רווחים בחשבון הפרטי.

דפוס פעילותו התרמיתי של וקסלר התאפיין בביצוען של עסקאות עצמיות בהן רכש החשבון הפרטי שבשליטתו תעודות סל מידי חשבון פסגות ומכרן חזרה אליו, תוך יצירת פער מובנה בין שערי הקניה ושערי המכירה של ניירות הערך, לטובת חשבונו הפרטי על חשבון פסגות. 

כמו כן, רכש וקסלר, באמצעות החשבון הפרטי שבשליטתו, אופציות על שער הדולר מחשבון פסגות, בשער נמוך משער האופציה בעת הקניה, בעיקר בימים בהם היה המסחר דליל  תוך השפעה על שער נייר הערך. לאחר מכן מכר אותן הן לפסגות והן למשקיעים אחרים, במחיר שוק. 

במהלך נובמבר 2016, ביצע וקסלר עיסקה מול צדי ג', אשר הסבה הפסד כספי בהיקף מאות אלפי שקלים לפסגות תוך שהוא מסתיר במשך זמן ממושך  את דבר ההפסד ממנהליו ותוך פגיעה מכוונת במערכות הבקרה. לאחר שעסקה מפסידה זו נחשפה, טען בפניהם וקסלר כי מדובר בטעות אנוש. מממצאי החקירה עולה כי גם בסמוך ובמקביל לפעילות זו פעל וקסלר על מנת להשיא רווחים לחשבון הפרטי שבשליטתו.  

כתוצאה מפעילותו התרמיתית במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה גרף וקסלר רווחים אסורים בסך של למעלה מ-700,000 ₪.

בהתאם לאמור לעיל, חשוד מאור וקסלר בביצוען של העבירות הבאות:

  1. תרמית בניירות ערך לפי סעיף 54(א) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.

  2. קבלת דבר במרמה לפי סעיף 415 לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

  3. עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד לפי סעיף 425 לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

  4. עבירות הלבנת הון לפי סעיפים 3,4 לחוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000.

ב.הצורך בהטלת תנאים מגבילים

החשוד ומעורבים נוספים נחקרו בקשר לחשדות לעיל, אך לנוכח מורכבות החקירה לא עלה בידי חוקרי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך לסיימה. לצורך סיום החקירה יידרשו פעולות חקירה נוספות.
לאור חומרת העבירות, אופן ביצוען המתוחכם ,הסנקציה החמורה הקבועה בגינן, מתקיים במקרה דנן חשש ממשי להימלטות מאימת הדין ושיבוש הליכי חקירה. לפיכך, נבקש מבית המשפט לעצור את החשוד ולחילופין, להטיל עליו תנאים מגבילים, כמפורט בבקשה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x