אקסלנס >> לאור המצב בברזיל הסיכון על מנית שטראוס גובר

כמות אחזקות של המוסדיים על המניה קטן דרמטית בחודשים האחרונים.
הקרנות שמחזיקות את שטראוס.

 

 
 

מיכל אלשיך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/05/2017

הקרנות שמחזיקות את שטראוס.


צפי לרבעון 1 טוב ביחס לאשתקד בעיקר על רקע שיפור בקפה עקב התחזקות בריאל וברובל

שטראוס תפרסם ביום שני, ה-29.5.17 בבוקר. הדוח צפוי להיות טוב ביחס לאשתקד על רקע שיפור נאה בפעילות הקפה, שיפור קל בישראל ויציבות במגזר אחר (מים ומקס ברנר). סברה לעומת זאת צפויה להמשיך בשחיקה. 

  • המכירות של כלל החברה צפויות לצמוח ברבעון בכ-7%, חלק מהותי מזה בגין שיפור במטבעות בקפה: הריאל והרובל. שע"ח הממוצע של הריאל התחזק מול השקל ברבעון ה-1 ביחס לאשתקד בכ-19% ומול הדולר בכ-24%. שע"ח הממוצע של הרובל התחזק מול השקל באותה תקופה בכ-21% ומול הדולר בכ-27%. התחזקות המטבעות מול השקל מועילה בהפרשי תרגום, משום שהדוח שקלי, כאשר התחזקות המטבעות מול הדולר מביאה גם לשיפור במרווח היות ושטראוס רוכשת חלק מהסחורות בדולר ומוכרת במטבע מקומי. בצד הפחות חיובי, עלייה במחירי הקפה הגולמי בברזיל ומחוץ לה (בברזיל יש שוק מקומי) צפויה לקזז את השיפור, אך באופן חלקי בלבד. 

  • בפעילות בישראל, שמהווה את הרגל השנייה המהותית של שטראוס במקביל לקפה, אנו צופים שיפור קל/יציבות עקב המשך עלייה נאה בנתח השוק, ירידה במחירי הקקאו והסוכר והתייעלות. מנגד, עלייה במחירי החלב הגולמי לראשונה בתחילת 17 צפויה לקזז חלק מהשיפור, וזאת לאחר ירידה רציפה מצטברת של כ-20% ב-3 השנים האחרונות. 

  • המגזר שצפוי להעיב על הדוח ממשיך להיות סברה, עם צפי להמשך ירידה ברווח כתוצאה מהאטה בשוק הפעילות ומ-2 הריקולים שבוצעו בחברה בשנים האחרונות.

  • למרות צפי לרבעון יפה, העתיד של פעילות הקפה טומן בחובו סיכונים: הכאוס בברזיל גוזר עלייה בחוסר הוודאות והעלייה במחיר הקפה הגולמי עלולה להעיב ברווחיות  
למרות האופטימיות בתחום הקפה ברבעון ה-1, בהסתכלות קדימה קיימים מספר סיכונים:

  1. עליית מחירי הקפה הגולמי, אותו שטראוס רוכשת, בברזיל ומחוץ לה, צפויה להמשיך להעיב על שולי הרווח. בשנים האחרונות, האינפלציה בברזיל וברוסיה הייתה גבוהה וסביבת התחרות אפשרה לשטראוס לבצע העלאות מחירים. להערכתנו תהליך זה קרוב למיצוי כאשר הצרכנים, בייחוד בברזיל, נמצאים במצב כלכלי מאתגר וספק עוד כמה יוכלו לספוג העלאות מחיר.

  2. עלייה בחוסר הוודאות בברזיל בשל שינוי במצב הפוליטי, "רגע" לאחר רכישת 25% בחברת הקפה מידי TPG ועלייה ל-100% אחזקה: ברזיל מהווה כ-22% ממכירות שטראוס. בשבוע האחרון נשיא ברזיל טמר הוקלט מציע שוחד והדבר הוביל לירידה חזקה בבורסה בברזיל ולהיחלשותו של הריאל. מדובר במאורע חשוב, משום שהוא מגיע לאחר שנה וחצי של מגמות חיוביות במדינה והתחזקות בריאל. בנקודה הנוכחית קשה לאמוד את גודל האירוע, האם יתפתח באופן שלילי ויביא לשינויים פוליטיים מאסיביים או שמדובר רק בעננה זמנית. הגם ששטראוס פועלת בענף המשקאות, שהינו דפנסיבי, אנו מעריכים גידול בסיכון ובחוסר הוודאות בכל הנוגע לשינוי בריאל בשנה הקרובה. 
  • תמחור: צפי לדוח טוב אך העתיד פחות ברור, ממליצים בתשואת שוק עם אפסייד מוגבל 

שטראוס צפויה לדווח תוצאות טובות לרבעון ביחס לאשתקד אך בהסתכלות קדימה אנו רואים אפשרות לעלייה בסיכון בברזיל המהווה אזור פעילות מהותי. בישראל הפעילות ממשיכה בקצב טוב וחיובי, אך בסברה עדיין קיימים סימני שאלה רבים סביב קצב ההתאוששות והאם החברה תצליח לחדור בעתיד באופן מוצלח לאירופה, כפי שעשתה בעבר עם כניסתה לארה"ב. בשורה התחתונה, למרות צפי לדוח טוב בשבוע הבא, ברמת התמחור ממליצים להמתין למועד כניסה אטרקטיבי יותר, עם וודאות רבה יותר בנוגע למצב המאקרו בברזיל. ההמלצה שלנו נותרת בתשואת שוק, במחיר יעד של 65 ₪ למניה, המגלם אפסייד מצומצם של כ-2% בלבד. 


מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז'

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x