לאומי שוקי הון על הפניקס אחזקות >> עוד דוח חזק

למרות הביצועים הטובים של המניה, כמות אחזקות על הנייר ירדה ב-100,000.
הקרנות שמחזיקות את המניה.

 

 
 

אייל דבי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/05/2017

הקרנות שמחזיקות את המניה.


מתוך אתר פאנדר 



מתוך אתר הבורסה 

הפניקס אחזקות פרסמה הבוקר את תוצאות פעולותיה לרבעון הראשון של 2017.
 
אנחנו רוצים להתחיל דווקא מהשורה התחתונה, כלומר מהתשואה על ההון– שהסתכמה לכדי 21% ברבעון (בגילום שנתי).

אין חולק שתשואת הון של 21% אינה בגדר רמה מייצגת לחברה, שכן בניגוד לרבעונים קודמים - בהם ירידת הריבית הובילה להגדלת העתודות הביטוחיות ולהקטנת הרווחים - ברבעון הנוכחי הריבית במשק עלתה, כך שהפעם נזקפה הכנסה חריגה (בסך של 66 מיליוני שקלים, לפני מס). בנוסף, הוצאות המיסים היו גם הן נמוכות, ביחס לשיעור המס הסטטוטורי, כך שגם אותן יש להעלות. שני שינויים אלה, לבדם, מקטינים את תשואת ההון ברבעון לכדי קצת יותר מ- 15% (דומה מאד לתשואת ההון בכל שנת 2016). תשואת ההון המתוקנת גם היא לדעתנו גבוהה ואינה מייצגת, אבל מבחינת כדאיות ההשקעה במניה, לתשואת ההון בפני עצמה אין משמעות רבה, אלא אם מציבים אותה מול מכפיל ההון בו נסחרת המניה. כשעושים זאת, המסקנה המתקבלת ברורה - למרות עליות השערים החדות שנרשמו לאחרונה, נקודת המוצא הייתה כל כך מעוותת ובלתי סבירה, כך שגם כעת תמחור המניה לוקה בשמרנות יתרה. וכן, אנחנו מודעים לעובדה שברקע יש עסקה למכירת החברה - עם תג מחיר בצידה.

ועכשיו לתוצאות הכספיות, בקצרה:

פרמיות שהורווחו (בשייר): צמחו בשיעור של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר העלייה החדה ביותר נרשמה בתחום ביטוחי החיים - כתוצאה מהפקדות חד-פעמיות בגין חוזי ביטוח וחוזי השקעה. עם זאת, מגזר ביטוחי הבריאות והביטוח הכללי רשמו גם הם צמיחה נאה – של 8.5% ו- 6.5%, בהתאמה.
הכנסות מהשקעות: הסתכמו לכדי 836 מיליוני שקלים ברבעון הראשון של 2017. הרבעון המקביל לעניין זה אינו בר-השוואה, כך שאם בוחנים את סך ההכנסה אל מול שנת 2016 כולה, רואים כי בגילום שנתי נרשמה עלייה של כ- 5% בהכנסות מהשקעות. זו בהחלט רמה גבוהה, אבל גם אם מניחים כי ההכנסה המייצגת אמורה להיות יותר נמוכה, ראוי לזכור כי חלק ניכר מרווחי ההשקעות נזקף לזכות הפוליסות המשתתפות, מה שאומר כי ההשפעה על השורה התחתונה הרבה יותר מתונה.

דמי ניהול: הסתכמו לכדי 263 מיליוני שקלים, בהשוואה לסך של 213 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2016, כאשר באופן טבעי ומצופה, חלקו הארי של הגידול נובע מעליה בדמי הניהול המשתנים.

הוצאות הנהלה וכלליות: צמחו בשיעור של כ- 6% בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו לכדי 294 מיליוני שקלים ברבעון הנוכחי. בהשוואה להוצאות בשנת 2016 כולה, הגידול המגולם ברבעון צנוע יותר (3.5%).

שורה תחתונה: לפני תשעה חודשים לערך, כאשר העסקה מול יאנגו פורסמה, טענו שהאחרונה עושה עסקה מעולה - למרות שהמחיר ששילמה, היה גבוה בכ- 60% ממחיר המניה (נכון ליום ההודעה). כיום התמונה התהפכה, כך שהמחיר בעסקה נמוך בכ- 10% ממחיר המניה. אז זו בדיוק הנקודה, שגם במחיר השוק הנוכחי, אנחנו חושבים כי רכישת הפניקס היא עדיין עסקה טובה.

 אייל דבי, מנהל מחקר מניות ישראליות בלאומי שוקי הון,

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x