משה שלום >> מה שמניה אחת יכולה לעשות

שרבים וטובים מייחסים את המומנטום הטוב שבמניות הטכנולוגיה לאוסף קטן של מניות ספציפיות, כאשר מניית אפל שייכת בהחלט אליהן. לא רק זאת אלא שמניית אפל הינה היום למניה הכבדה ביותר בשוק האמריקאי.

 

 
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/06/2017

ימי תחילת חודש יוני היו ימים די קריטיים בעולם המנייתי הטכנולוגי. למעשה, אתקן עצמי ואומר שכל הדרמה התנהלה ביום אחד של פחד גדול, דהיינו ביום שישי ה-09-06-2017. כאשר עד אז המהומה הייתה כולה חיובית.

לפני שניכנס לפרטי אותו אירוע מיוחד, ועל מנת להתרשם טוב יותר ממנו, וממה שקרה אחריו, הנה גרף שבועי של תעודת סל מקומית (הראל סל נאסדק 100 מנוטרלת מטבע) העוקבת לא רע אחרי סקטור זה של העולם המנייתי בארה"ב:


  • מאז הפריצה סביב 4750, אשר נבדקה פעמיים בצורה יפה במיוחד באוקטובר ודצמבר 2016, היה זה טיול מדהים מעלה של שיאים חדשים (1 סגול).

  • אופי הנרות, דהיינו הגודל האסרטיבי יותר של השבועות הירוקים, מול אלו האדומים, והזנבות כלפי מטה בכמות גדולה יותר מאשר אלו כלפי מעלה, ובכן אופי זה אמר לנו הרבה לגבי השכנוע העצמי הגדול של השחקנים לקנות עוד ועוד למרות התנועה האלימה מעלה.

  • כמו כן, נציין את הזווית של אותה עלייה כקלאסית (45 מעלות) כאשר הייתה רק עצירה אחת בדרך, סביב 5650, בסביבות אפריל השנה.

  • תנועת המחיר העצומה לוותה כל העת בזרימת הון מתאימה (2 סגול), ובמומנטום בעל תאוצה חיובית וטובה (3 סגול).

  • לאחרונה אנו עדים ליציאה של כסף מן התעודה הישראלית הזו אבל אינני רואה במדד הנעקב עצמו, או בתעודות האמריקאיות, מהלך דומה באורכו, ולכן, נייחס זאת למשהו קצת יותר מקומי.
אז מה בעצם קרה באותו יום שישי דרמטי, אשר יצר המשך כה שלילי? כהקדמה לתשובה נזכור שרבים וטובים מייחסים את המומנטום הטוב שבמניות הטכנולוגיה לאוסף קטן של מניות ספציפיות, כאשר מניית אפל שייכת בהחלט אליהן. לא רק זאת אלא שמניית אפל הינה היום למניה הכבדה ביותר בשוק האמריקאי, כפי שהטבלה הבאה מראה היטב (מעודכן ל-12-06-2017):


וכך, כאשר הגיעה הידיעה שהשבב באייפון הבא יהיה חלש ממתחריו, ולו במקצת, קרסה רצפת המניה לכיוון ירידה משמעותית, ומניה יחידה זו הצליחה להניב את המהלך האלים שראינו גם במדדים שמחוץ לזהוי הטכנולוגי כמו מדד S&P. כמובן, שמהות זו התבטאה גם בכל הנכסים העוקבים אחרי הנסד"ק ושלוחותיו. זה הזכיר לנו עקרון רלוונטי במיוחד בימים אלו: מניה בודדת, מספיק גדולה, יכולה לגרום לשינוי דרמטי במערך הפיננסי הכללי של רוב הבורסה!

מאז, קשה לסקטור להתאושש, כמו שעשה בעבר. פקודות קטיעת ההפסד תפסו, ולמשקיעים אשר הוצאו באופן מפתיע אין עדיין את השכנוע העצמי המספיק לחזרה לתוך המעלית העולה הזו. ייתכן מאוד שלפנינו תחילת התיקון הטכני שכולם מחכים לו. אגב, על מנת לקבל מושג על אזורי התיקון הקלאסיים שמתי סרגל פיבונצ"י (4 סגול) בגרף של התעודה.

מן הטבלה של המניות הגדולות בבורסה ניתן לראות גם את גוגול, מייקרוסופט, ופייסבוק. רביעיה אשר יחד עם אפל שייכת כולה לאותו סקטור טכנולוגי הנחשב לספקולטיבי במיוחד, ולכן אוי לתקופה שבה יהיה הזמן להוציא ממנו כסף ברצינות.

הצגתי בפניכם תעודת סל אחת העוקבת אחרי מדד הנסדק 100. מדד אשר מושפע דרמטית מן הסקטור הטכנולוגי. כמו כן, תעודה זו מנוטרלת מטבע וזה אומר שירידת הדולר מול השקל אינה משפיעה כאן על תנועת המחיר. למעשה, אלו הפרמטרים לבחירה כאשר אנו שוקלים השקעה בתחום סקטור מנייתי בחו"ל: בחירת הסקטור למעקב, והחלטה על ניטרול או לא של המטבע. 

הנה אוסף של תעודות סל וקרנות עוקבות משני הסוגים:


כמו כן יש תמיד אפשרות לרכוש תעודות סל בחו"ל כמו QQQ אבל כאן לא תהיה האופציה לניטרול מטבע אלא אם כן תבצעו זאת בעצמכם, וזאת על ידי גידור.


משה שלום הינו מנתח שווקים פיננסי בכיר

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x