מידרוג מותירה על כנו את הדירוג Baa1.il באופק יציב לאג"ח שהנפיקה מרדכי אביב תעשיות בניה

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/06/2017

מידרוג מותירה על כנו את הדירוג Baa1.il באופק יציב לאגרות החוב (סדרה 5) שהנפיקה מרדכי אביב תעשיות בניה (1973) בע"מ (להלן: "החברה").
אגרות החוב במחזור המדורגות על ידי מידרוג:

סדרת אג"ח

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

5

4440087

Baa1.il

יציב

01.05.2021


שיקולים עיקריים לדירוג

דירוג החברה נתמך, בין היתר בוותק וניסיון החברה בתחומי ייזום, ביצוע ושיווק יחידות דיור למגורים. בבעלות החברה מפעלים לייצור ועיבוד אבן שיש, מוצרי אלומיניום ומסגרות, כך שאלו מאפשרים לחברה לבצע באופן עצמי את מרבית עבודות הבניה בפרויקטים. נכון ל-31.03.17, החברה נמצאת בשלבי הקמה שונים של כ-338 יחידות דיור בישראל (לא כולל את חלק החברה בפרויקט תלפיות, כפי שיורחב בהמשך) ובבעלותה עתודות קרקע בעלות אישור תב"ע המאפשרות הקמת 556 יחידות דיור נוספות; כמו כן, בבעלות החברה שני נכסים מניבים בירושלים המייצרים NOI (כ-10 מיליון ש"ח לשנת 2016) התורם במידה מסוימת ליציבות הרווח התנודתי המאפיין את ענף הייזום למגורים; נכון ל-31.3.17, ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-201 מיליון ש"ח והולם את רמת הדירוג. נכון לאותו מועד, יחס החוב ל-CAP ויחס החוב נטו ל-CAP נטו מסתכמים בכ-61% ובולטים לחיוב בהשוואה לרמת הדירוג; כמו כן, לחברה יחסי כיסוי ההולמים את רמת הדירוג. נכון ל-31.12.16, יחס החוב ל-FFO הסתכם בכ-18 שנים, בהשוואה לכ-12 שנים בשנת 2015; לחברה שיעורי רווחיות גולמית בגין מכירת דירות המסתכמים בכ-21%-26% בשנים 2014-2016 ובולטים לרמת הדירוג, עם זאת, הגדלת תמהיל הפרויקטים של "מחיר למשתכן" ו"מחיר מטרה" צפויה להפחית במידה את שיעורי הרווחיות המוזכרים לעיל. נכון ל-31.12.16, שיעור המכירות המשוקלל בפרויקטים אשר הרווח בגינם צפוי להיות מוכר בדוחות הכספיים לשנים 2017-2018 הינו כ-65% ותורם למקורות תזרים המזומנים בחברה.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x