בדיקת AMG משכנתאות >> לאחר תקופה ארוכה: ריביות המשכנתה מתחילות לרדת

ההחזר החודשי נמוך כיום בכ-160 שקל מלפני חצי שנה וההחזר הכולל ירד בלמעלה מ-60,000 שקל

 

 
עמית קמינסקיעמית קמינסקי
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2017

עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות: לאחר תקופה ארוכה חזרה כדאיות מיחזור המשכנתאות

לאחר תקופה ארוכה מאוד של עליות בריבית המשכנתה החל שינוי במגמה. מנתוני חברת ייעוץ המשכנתאות AMG  משכנתאות עולה כי ריביות המשכנתה כיום זולות יותר מאלו שניתנו על ידי הבנקים בתחילת השנה (ינואר). ההחזר החודשי כיום נמוך יותר בכ160 ₪ וההחזר הכולל נמוך יותר בכ-60,000 ₪. ב-AMG משכנתאות אומרים כי הבנקים חזרו לחזר אחר הלווים וכי במקרים רבים כבר מומלץ לבחון את כדאיות מיחזור המשכנתה במיוחד במשכנתאות שנלקחו לפני שנת 2012.

מנתוני AMG משכנתאות עולה כי הריביות המוצעות כיום עבור משכנתה של 1 מיליון ₪ עבור רכיב הריבית המשתנה  הן פריים מינוס 0.6 (דהיינו 1%) ל-30 שנה, הריבית המשתנה כל 5 שנים וצמודת מדד ל-30 שנה עומדת על 3.2% והריבית הקבועה לא צמודה ל-20 שנה עומדת על 4.1%. זאת לעומת ריביות של 1.2%, 3.5% ו-4.5% בהתאמה, בינואר 2017.

מהנתונים עולה כי ההחזר הכולל לבנק עבור משכנתה זו יעמוד כיום על 1.805 מיליון ₪, כולל שיערוך הצמדה למדד, לעומת כ- 1.866 מיליון ₪ בינואר השנה.

התשלום ההתחלתי החודשי כיום יעמוד על 4,570 ₪ לעומת 4,728 ₪ עבור אותה משכנתה לפני חצי שנה – ירידה של 158 ₪.

לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG לאחר עליה של עשרות אחוזים בריביות המשכנתה, בתקופה האחרונה אנו עדים דווקא לירידות בשערי הריבית המוצעת ללווים. לדבריו, הדבר נובע ממספר סיבות ובראשון התחרות שהחלה בין הבנקים השונים על הלקוח, יחד עם חוסר הוודאות בשוק הדיור שמשאיר הרבה אנשים על הגדר. "בשנה שעברה ובתחילת השנה ראינו שאננות ו"שובע" מצד הבנקים בשל הביקושים הגדולים למשכנתאות שגרמו להעלאות הריבית ולחוסר נכונות של הבנקים להתגמש בריביות אותן הן הציעו. הדבר היה נכון בעיקר לשני הבנקים הגדולים. כיום, בשל הירידה בביקושים לדירות הבנקים החלו לחזר אחר הלקוחות ואחר יועצי המשכנתאות החיצוניים על מנת לעמוד ביעדים שנקבעו להם. הדבר בא לידי ביטוי הן בירידת ריביות והן 

בהגמשת התנאים לקבלת משכנתה. לא מעט לקוחות שלפני שנה סורבו על ידי הבנק, יוכלו לקבל היום את המימון אותו ביקשו.

לדברי קמינסקי, בשל ירידת ריביות המשכנתה מומלץ לבדוק את כדאיות מיחזור המשכנתה והפחתה משמעותית בהחזר החודשי או במספר שנות התשלום. הדבר נכון בעיקר לכל מי שלקח משכנתה לפני שנת 2012. "ריביות המשכנתה משתנות לפי אורך המשכנתה המבוקשת. מי שלקח משכנתה ל-30 שנה בשנת 2012 בריביות שהתבקשו לתקופה זו, כעת יוכל לקבל ריביות חדשות ונמוכות יותר עבור משכנתה ל-25 שנה. חבל שימשיך לשלם ריביות גבוהות ומיותרות. בנוסף


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x