הפרויקט הגדול ביותר של אנלייט יוצא לדרך >> עלות הקמתו מוערכת בכ- 189 מיליון אירו, צפוי להניב הכנסות של כ- 28 מיליון אירו בשנה

החברה חתמה על הסכם מימון בהיקף של כ- 142 מיליון אירו המהווים 75% מעלות ההקמה עם סינדיקציית מלווים ובראשם הבנק האוסטרי המוביל ERSTE והבנק הממשלתי האירופי לפיתוח EBRD.
הקרנות שמחזיקות את אנלייט אנרגיה

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/09/2017

הקרנות שמחזיקות את אנלייט אנרגיה

החברה חתמה על הסכם מימון בהיקף של כ- 142 מיליון אירו המהווים 75% מעלות ההקמה עם סינדיקציית מלווים ובראשם הבנק האוסטרי המוביל ERSTE  והבנק הממשלתי האירופי לפיתוח EBRD כמו כן, חתמה החברה על חוזה לאספקת 38 טורבינות רוח לפרויקט מול GE 

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת אמר היום: "מדובר באבן דרך היסטורית עבור החברה. הגענו אליה לאחר עבודה מאומצת ומורכבת שהביאה לידי ביטוי את כל יכולות הליבה של החברה בייזום, תכנון, מימון והקמה של פרויקטים בסדר גודל לאומי.  הפרויקט יספק את כל צריכת החשמל לכ- 65 אלף משקי בית בסרביה, ייצור מקומות עבודה ויתרום לצמיחה הכלכלית במדינה. אנו גאים בהבעת האמון והרוח הגבית שקיבלנו מהבנקים המובילים באירופה. השלמת הסגירה הפיננסית היא חלק מתנופת צמיחה משמעותית של החברה אותה אנו חווים לאחרונה בקידומם של מיזמי ענק הן בתחום אנרגיית הרוח והן בתחום האנרגיה הסולארית. 

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת היום (א'), על חתימת מערך הסכמי ההקמה והמימון להקמתו של פרויקט הרוח -  Kovačicaבהספק של כ- 105 מגה-וואט לאחר השלמתם של שלבי הייזום הפיתוח, והמימון וקבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים להקמת הפרויקט. מדובר בפרויקט הרוח הגדול ביותר של אנלייט עד כה והגדול ביותר שמומן בסרביה, התורם רבות לעמידה ביעדיה של סרביה להגדלת חלקה של אנרגיה מתחדשת מצריכת החשמל ל -27 אחוזים עד 2020.

הסכם אספקה של טורבינות הרוח לפרויקט נחתם מול חברת GE הבינלאומית אשר תספק 38 טורבינות בהספק כולל של כ-105 מגה ואט וכמו כן נחתם מול GE חוזה תפעול לתקופה של 15 שנה.   

הסכם ההקמה של תשתיות החשמל וההנדסה האזרחית עבור הפרויקט נחתם מול חברת CJR מפורטוגל, קבלן בינלאומי גדול בעל ניסיון רב בתחום החשמל וההקמה של חוות רוח.  

הקמת הפרויקט צפויה להתחיל באופן מיידי והחברה מעריכה כי הקמתו תושלם במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2018 וכי סיום בדיקות חיבור הפרויקט ותחילת הזכאות להכנסות צפויה במהלך החציון הראשון של שנת 2019.
 
על פי כושר הייצור של המתקן ומדידות הרוח שנעשו באתר, החברה מעריכה כי הפרויקט יניב הכנסות בהיקף של כ- 28 מיליון אירו לשנה ממכירת החשמל בתקופת האסדרה (12 שנים). לאחר תקופה זו, מכירות החשמל יבוצעו בתנאי שוק, אשר על פי הערכת החברה יעמדו  על כ- 14-16 מיליון אירו לשנה. 
ההשקעה בפרויקט בוצעה באמצעות מיזם ההשקעות "מובילים" המוחזק בשותפות ע"י אנלייט  (50%) ומשקיעים מוסדיים – הראל (10%) מגדל (20%) והפניקס (20%). הפרויקט מנוהל באמצעות חברה המצויה בשליטת אנלייט ותחת אחזקתה המלאה.

כאמור, החברה השלימה את חתימתם של מערך הסכמי הסגירה פיננסית של הפרויקט, כאשר מימון הפרויקט נעשה באמצעות סינדיקציה של בנק אוסטרי מוביל (ERSTE), בנק EBRD שהינו מוסד פיננסי רב לאומי בבעלות 66 מדינות המתמחה במימון תשתיות באירופה (EBRD) ובנק NOVI SAD הסרבי  בשליטת  ERSTE כמו כן, סוכנות ביטוח הייצוא (EXPORT CREDIT AGENCY)  של ממשלת גרמניה, EULER HERMES, תספק ביטוח אשראי לחוב הבכיר בהיקף של כ- 83 מיליון אירו. תמיכתה של הרמס בפרויקט התאפשרה בזכות ייצור רכיבי הטורבינות ע"י GENERAL ELECTRIC בגרמניה. 

על פי מתווה העסקה יעמידו הבנקים לחברת הפרויקט מסגרת מימון בהיקף של כ- 142 מיליון אירו המהווה כ- 75% מעלות ההקמה הכוללת של הפרויקט, כאשר חברת הפרויקט אשר בבעלות מיזם מובילים ובשליטה ובניהולה של אנלייט העמידה את יתרת ההון, בהיקף של 25% מעלותו.
תקופת ההלוואה תכלול את תקופת ההקמה ועוד 11.5 שנים ממועד ההפעלה המסחרית.

ההסכם נחתם לאחר שהמלווים השלימו לשביעות רצונם בדיקות נאותות מקיפות בגין הפרויקט, לרבות ברמת הניתוח המשפטי, התכנון ההנדסי, התנאים הרגולטורים והתכנוניים, הסכמי ההקמה והתפעול וכיו"ב. 

הארי בויד-קרפנטר, מנהל תחום האנרגיה ב- EBRD ציין כי "פרויקט Kovačica מהווה פריצת דרך לתחום האנרגיה המתחדשת בסרביה שהינה תולדה של עבודה מאומצת של הרשויות בסרביה, חברת אנלייט וגורמים רבים נוספים במהלך השנים האחרונות. חוות הרוח של אנלייט מהווה פריצת דרך לפרויקטים נוספים, וזהו באמת ובתמים פרויקט המייצר הזדמנויות חדשות לעתיד של אנרגיה ירוקה יותר לסרביה. 
חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום, הנסחרת בבורסה של ת"א, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה ו/או השקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 300 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x