אמות ביצעה ביוזמתה פירעון מוקדם של הלוואות בנקאיות בהיקף של כ-840 מיליון שקל

אמות החליטה מיוזמתה לבצע פירעון מוקדם של הלוואות בנקאיות בהיקף כספי כולל של כ-840 מיליון ש"ח (לא כולל עמלת פירעון מוקדם), זאת בעקבות גיוס מוצלח בשבוע שעבר של כ- 920 מיליון שקל באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות, ד' ו-ה'.
הקרנות שמחזיקות את אמות 

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/09/2017

הקרנות שמחזיקות את אמות 

אמות החליטה מיוזמתה לבצע פירעון מוקדם של הלוואות בנקאיות בהיקף כספי כולל של כ-840 מיליון ש"ח (לא כולל עמלת פירעון מוקדם), זאת בעקבות גיוס מוצלח בשבוע שעבר של כ- 920 מיליון שקל באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות, ד' ו-ה'.

בעקבות ביצוע הפירעון המוקדם תרשום אמות ברבעון הנוכחי הוצאות מימון חד פעמיות בהיקף של כ-40 מיליון ש"ח  (כמחציתם הפרשי ריביות במזומן).

כתוצאה מגיוס החוב והפירעון המוקדם כאמור, תיהנה החברה מהיתרונות הבאים:

  1. קיבוע ריבית ארוכת טווח של כ- 1.5% צמוד למדד.

  2. חיסכון שנתי החל משנת 2018 בעלויות מימון בהיקף של כ-15 מיליון ש"ח

  3. תוספת ל - FFO למניה החל משנת 2018 של כ- 4.7 אגורות.

  4. הארכת מח"מ החובות הנפרעים בכ- 4 שנים ל- 6.6 שנים.

  5. שחרור נכסים משועבדים בהיקף של כ- 1.6 מיליארד ש"ח – כך שלמעלה מ- 95% מסך נכסי החברה אינם משועבדים.
מר אבי מוסלר, מנכ"ל אמות מסר: "אני שמח על סיומו המוצלח של מהלך לשיפור מבנה החוב שלנו. גיוס החוב באמצעות אגרות חוב בעלות מח"מ ארוך מחד, ופירעון הלוואות בנקאיות מאידך, יביא לחסכון שנתי בעלויות המימון החל משנת 2018 בהיקף של כ-15 מיליון ₪, המהווים תוספת של כ-4.7 אגורות בשנה ל-FF0 למניה. לאחר המהלך, מעל 95% מסך נכסינו אינו משועבד, כך שגמישותנו הפיננסית התעצמה."

אודות אמות

אמות מקבוצת אלוני חץ (61%) פועלת בשוק הישראלי כ- 50 שנה והינה אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות והמובילות בישראל.  אמות מחזיקה  102 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 1.2 מיליון מ"ר (מתוכם כ- 454,000 מ"ר חניות) ומספר חטיבות קרקע המיועדות לפיתוח מתוכן שלושה פרויקטים בשלבי בנייה (תוצרת הארץ בת"א, בחולון ובמודיעין). עיקר נכסיה הינם באזור מרכז הארץ ובהם שעורי תפוסה גבוהים (כ- 97%). בין הנכסים הבולטים: מגדל אטריום בר"ג, מגדל אמות (בית IBM לשעבר),  בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון קרית אונו, בית פלאפון ופורטפוליו של כ- 36 סופרמרקטים ברחבי הארץ. 





הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x