מה ההבדל בין קרן כספית בארה"ב לזו הישראלית? והאם ליועצים מגיעה תעודת כבוד?

בלעדי>>>מתוך כנס היועצים של לאומי: אורי רבינוביץ, המשנה למנכ"ל הראל פיא ורועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, מדברים על הקרנות הכספיות ומחלקים ציונים.

 

 
 

כתב פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/11/2008

שמואל זלוטניק, ראש מערך הייעוץ בהשקעות בבנק לאומי, הנחה בשבוע שעבר פאנל של מנהלי  בתי ההשקעות הגדולים בישראל. הפנל נערך מול כ 1000 יועצי ההשקעות של בנק לאומי באנגר 13 בנמל ת"א.

לפניכם החלק השני -העוסק בקרנות הכספיות.


היום ראינו בעיתונים את הפדיונות הגדולים בקרנות הנאמנות ואנחנו יודעים שהמספרים הם בעצם יותר גדולים אם מסתכלים על הכספים שעברו לקרנות הכספיות.  והשאלה היא עד כמה חשופות הקרנות הכספיות לסיכוני השוק?

אורי רבינוביץ, משנה למנכ"ל הראל פיא

באמת הדבר המרכזי להערכתנו בקרנות הכספיות שנוטים היום להשוות אותם לקרנות הכספיות בארה"ב ויש כמה אלמנטים שהם שונים:


1. שוק הקרנות הכספיות האמריקאי היה בו הרבה מאוד ניירות ערך מסחריים (cp) ואילו בקרנות הכספיות הישראליות כמעט שלא נמצא בו. הניירות המסחריים שבו היו הקרנות האמריקאיות היה בחלקו בחברות שפשטו את הרגל כמו ליהמן ברדרס.

2. במקרה הישראלי, אין כמעט איגרות חוב קונצרטיות לטווח קצר שמדורגות גבוהה (שבהן יכולים הקרנות הכספיות להשקיע) ולכן גם בעניין הזה אנחנו לא חשופים, מה שכן חשופים אליו מעבר לים.

3. גם ניירות ערך מסחריים שהחזקנו הייתה לנו אפשרות לדרוש את הפדיון שלהם תוך שבוע ימים. מה שלא הייתה פריבילגיה לעמיתים שלנו מעבר לים.

לכן אני חושב שההשוואה בין הסיכון שקיים בקרנות כספיות ישראליות לבין הסיכון שקיים בקרנות כספיות בחו"ל היא השוואה לא נכונה. אני חושב שהרגולציה פה שונה וגם העובדה שזה היה מסלול חדש דאגו לזה שרמת הסיכון בקרנות הכספיות הישראליות הרבה יותר נמוך. בעצם החשיפה היום היא חשיפה לממשלה ולבנקים ובשני האפיקים הללו כולנו חשים שרמת הסיכון היא יחסית נמוכה.

רועי ורמוס מנכ"ל פסגות בית השקעות

טוב אני לא יכול שלא להתייחס אל הנושא של קרנות הכספית. אני חושב שקרנות הכספית, דווקא בנושא הסיכון, זה תעודת הכבוד הכי גדולה שיש למערכת הבנקאית וליועצי ההשקעות במדינת ישראל.

הרי כשהקרנות האלה יצאו, הסבירו כולם שהבנקים מרוויחים על פיקדונות והם לא יתנו למוצר הזה להתרומם כי עמלת ההפצה היא נמוכה ועדיף להשאיר את הלקוחות של המערכת הקמעונאית בבנקים, ולא להפיץ את קרנות הכספית. היום קרנות הכספית הן בסדר גודל של שלושים מיליארד שקל. עברו בסה"כ עשרה חודשים, ומה שמראה, בסופו של דבר, שהיועצים עובדים לטובת הלקוח, אל"ף בגלל האינטגריטי (יושר), ובי"ת בגלל שרואים אותו, שומעים אותו בטלפון כל יום למחרת.

במה משקיעות קרנות הכספית? דיבר על זה אורי וסיכם את זה. בפק"מים, בבנק ישראל,  כשרמת האמינות היא גבוהה ובפיקדונות בבנקים. הכספים של הכספיות יושבים בפיקדונות ג`מבו בבנקים .אין ספק שעיתוי הוצאת קרנות הכספית היה עיתוי מושלם. יש פה פיתרון שהוא עוגן ללקוחות. הקרנות האלה לא ירדו. הן השיגו תשואה של קרוב ל-4 אחוז מתחילת השנה, עשו יותר טוב מהפיקדונות ורמת הסיכון בהן היא למעשה, דפקטו, לא קיימת ואנחנו עומדים מאחורי המשפט הזה.

חלק שלישי של הפאנל יפורסם בקרוב

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x