מניית צור שמיר >> תוצאות הרבעון הראשון בכל חברות הקבוצה הושפעו ממשבר הקורונה

צור שמיר פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2020.

על פי בדיקת MFV  הקרנות הגדילו לשיא את האחזקות במניה בתחילת השנה

 

 
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/06/2020

לקרנות המשקיעות בצור לחץ כאן 

על פי בדיקת MFV  הקרנות הגדילו לשיא את האחזקות במניה בתחילת השנה

איידיאיי ביטוח - ממשיכה לפעול ליישום התוכנית האסטרטגית אשר מבוססת על מיקוד בצמיחה רווחית, בין היתר, על ידי טיוב התיק בענף רכב, מיקוד בלקוח באמצעות שימוש ביכולות דאטה מתקדמות, מצוינות תפעולית תוך השקעה רחבה בחדשנות וטכנולוגיה, וכן פיתוח מנועי צמיחה נוספים. הציגה ברבעון צמיחה איתנה בעולמות בריאות, דירות וחיים לצד שיפור בתוצאות ענף רכב חובה. החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם הפסד כולל של כ-9 מיליון ש"ח, אשר נובע בעיקרו מירידה של כ-72 מיליון ש"ח ברוטו בהכנסות מהשקעות בתיק הנוסטרו ברבעון הנוכחי, אל מול הרבעון המקביל, עקב ירידות שערים ניכרות בחודש מרץ. הגבלות התנועה שחלו במהלך הרבעון השני הובילו לירידה בשכיחות התביעות. למועד פרסום הדוח, על רקע ההתאוששות בשווקים, הרווח מהשקעות בגין הנכסים הסחירים הסתכם לסך של כ-37 מיליון ש"ח.
מימון ישיר – הציגה הפסד רבעוני הנובע בעיקר מהשפעות חשבונאיות חד פעמיות על השווי ההוגן של תיק ההלוואות כתוצאה ממשבר הקורונה. בנטרול השפעת הירידה, אשר הינה השפעה חד פעמית, מימון ישיר הייתה רושמת רווח כולל של 20 מיליון ש"ח ברבעון. נכון למועד פרסום הדוח, חלה ירידה משמעותית בתשואת אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות ומימון ישיר צופה כי הדבר ישפיע לטובה על השווי ההוגן של תיק ההלוואות ויביא לשיפור ניכר בתוצאותיה ברבעון השני של שנת 2020. כמו כן מתחילת חודש מאי, עם היציאה ההדרגתית מתקופת הסגר, ניכרת התאוששות משמעותית בביקושים להלוואות רכב ועלייה משמעותית בהיקף הפעילות בהשוואה לתקופת הסגר. לצורך צמצום הפגיעה, יישמה תכנית התייעלות לצורך קיצוץ בהוצאות. החברה מעריכה כי היקף החיסכון בהוצאות ברבעון השני לשנת 2020 יעמוד על כ-30 מיליון ש"ח. 
אדגר – רבעון נוסף של צמיחה ב-FFO  שהסתכם בכ-21.2 מיליון ש"ח, והמהווה עלייה של כ-7.7% לעומת אשתקד
 
מוקי שנידמן, מנכ"ל החברה ומבעלי השליטה מסר: "תוצאות הרבעון הראשון בכל חברות הקבוצה הושפעו ממשבר הקורונה ובעיקר מהשפעותיו של המשבר על שווקי ההון. ההשפעה הורגשה במיוחד בתוצאות של איידיאיי ביטוח על רקע הפסדי השקעות גבוהים ובמימון ישיר, בעיקר עקב השפעות חשבונאיות שאינן תזרימיות הנוגעות לשערוך תיקי הלוואות. לאורך כל תקופת אי הוודאות, חברות הקבוצה שמרו על פעילות סדירה וסיפקו שירות למאות אלפי הלקוחות באופן סדיר ושוטף. נכון להיום, חלקים משמעותיים מההשפעות השליליות כבר קוזזו עקב התאוששות השווקים ואנו תקווה כי המגמה החיובית בפעילות תמשיך."
 
על רקע השפעות משבר הקורונה על חברות הקבוצה (פירוט בהמשך), החברה מדווחת ברבעון על הפסד ממגזרי הפעילות שהסתכם לכ-53 מיליון ש"ח והפסד המיוחס לבעלי המניות של כ-57 מיליון ש"ח 
למועד פרסום הדוח, לצור שמיר וביטוח ישיר השקעות פיננסיות (93%) אמצעים נזילים בהיקף של כ-460 מיליון ש"ח 
 
השפעות משבר הקורונה על חברות הבת:
איידיאיי ביטוח - הקיטון ברווח לעומת אשתקד נובע ברובו מירידה משמעותית בהכנסות מהשקעות, עקב הירידות החדות בשווקי ההון בארץ ובעולם כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה. איידיאיי דיווחה על הפסד כולל מהשקעות לפני מס של כ-52 מיליון ש"ח בתקופת הדוח לעומת רווח כולל לפני מס של כ-20 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, נרשמה ירידה ברווח החיתומי בענפי הרכוש אשר הושפע בין היתר מנזקי מזג אויר, וכן מהורדת תעריפים בענפי רכב רכוש ומירידה ברווח החיתומי בתחום הבריאות, לצד שיפור ברווחיות החיתומית בענפי רכב חובה וביטוח חיים. לאחר תקופת הדוח ועד סמוך למועד פרסום הדוח, חלה התאוששות מסוימת בשווקים הפיננסיים אשר מיתנה את ההשפעות האמורות לעיל. בתקופה שבין מועד הדוח על המצב הכספי ועד סמוך למועד פרסום הדוח, הרווח מהשקעות בגין הנכסים הסחירים הסתכם לסך של כ-37 מיליון ש"ח.
מימון ישיר – במהלך הרבעון רשמה מימון ישיר הפסד כולל של כ-28 מיליון ש"ח. תוצאותיה נפגעו עקב ההמשבר הכלכלי שפרץ בעקבות מגפת הקורונה ונבע בעיקר מהגורמים מהבאים:
- ירידה בשווי תיק ההלוואות המיועדות למימוש של מימון ישיר בסך של כ-70 מיליון ש"ח בהשוואה ליום 31.12.19 עקב עלייה משמעותית בתשואות של אגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות, הצמודות למדד ומהוות בסיס לחישוב שווין ההוגן של הלוואות המיועדות למימוש אשר טרם מומשו.
- הגדלת ההפרשה לחובות מסופקים בסך של כ-10 מיליון ש"ח עקב חשש לעלייה בהוצאות להפסדי האשראי עקב משבר הקורונה. עיקר הגידול בהפרשה לחובות מסופקים נובע מתחזית מימון ישיר לעלייה בכשלי האשראי ברבעונים הבאים והגדלת ההפרשה לחובות מסופקים בהתאם. העלייה החזויה בנזקי האשראי הינה בגין הלוואות ללא בטוחה. נכון ליום 31 במרס 2020, לא נרשמה עליה מהותית בהיקף הפסדי האשראי בפועל במימון ישיר. 
- ההשפעות במימון ישיר הן בעיקר חשבונאיות ועשויות לקטון או לגדול ברבעונים הבאים בהתאם להתפתחויות בשוק ההון. בסמוך למועד החתימה על הדוחות הכספיים, חלה ירידה משמעותית בתשואת אגרות החוב ביחס ליום 31 במרס 2020 ומימון ישיר צופה כי הדבר ישפיע לטובה על השווי ההוגן של תיק ההלוואות ויביא לשיפור ניכר בתוצאותיה ברבעון השני של שנת 2020. כמו כן מתחילת חודש מאי, עם היציאה ההדרגתית מתקופת הסגר, ניכרת התאוששות משמעותית בביקושים להלוואות רכב ועלייה משמעותית בהיקף הפעילות של מימון ישיר בהשוואה לתקופת הסגר.
- לצורך צמצום הפגיעה, מימון ישיר יישמה תכנית התייעלות לצורך קיצוץ בהוצאות. מעריכה כי היקף החיסכון בהוצאות ברבעון השני לשנת 2020 יעמוד על כ-30 מיליון ש"ח.
אדגר – אדגר רשמה הפסד כולל המיוחס לבעלי מניות של כ-18.5 מיליון ש"ח אשר נובע מירידת ערך נדל"ן להשקעה במהלך הרבעון, בעיקר בפולין, וכן מעלייה בהוצאות מימון והשפעה נטו של השינויים בשערי החליפין של המטבעות הרלוונטיים לפעילותה של אדגר.
 
 
עיקרי תוצאות של חברת הבת איידיאיי ביטוח:
  • הפרמיות שהורווחו ברוטו הסתכמו בכ-637.6 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-652.7 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-2%. 
  • החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם הפסד כולל של כ-9 מיליון ש"ח, לעומת רווח של כ-51 מיליון ש״ח ברבעון המקביל אשתקד, אשר נובע בעיקרו מירידה של כ-72 מיליון ש"ח ברוטו בהכנסות מהשקעות בתיק הנוסטרו ברבעון הנוכחי, אל מול הרבעון המקביל, עקב ירידות שערים ניכרות בחודש מרץ. כמו כן, מירידה ברווח החיתומי בענפי הרכוש, בין היתר, כתוצאה מהשפעות חד פעמיות כדוגמת נזקי מזג אוויר, ביטול נופש ברה עקב התפרצות מגפת הקורונה וכן, גידול בהוצאות הנדחות, לצד שיפור ברווחיות החיתומית בענף רכב חובה ובתחום ביטוח חיים.
 
עיקרי תוצאות חברת הבת מימון ישיר:
  • ההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2020 הסתכמו בכ-68.2 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-148.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-54%. התוצאות הושפעו מירידה חדה בשווי תיק ההלוואות המיועדות למימוש של מימון ישיר, כאמור, עקב ירידות שערי אגרות החוב ועלייה בתשואה לפדיון בשוק ההון. לעומת זאת, בתקופה המקבילה אשתקד נרשמה עלייה בשווי תיק ההלוואות. כמו כן, מימון ישיר הגדילה את ההפרשה לחובות מסופקים בדוחות הכספיים עקב החשש לעלייה בהוצאות להפסדי האשראי עקב משבר הקורונה. בנוסף, הייתה ירידה גדולה יותר של מדד המחירים לצרכן מול התקופה המקבילה אשתקד. השפעות אלו קוזזו ע"י החזקת תיק הלוואות בהיקף גדול יותר המוחזק על ידי מימון ישיר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 
  • ברבעון הראשון לשנת 2020 מימון ישיר רשמה בדוחותיה הכספיים (בהם לא באות לידי ביטוי השפעות מכירת תיקי אשראי לגורמים קשורים לקבוצה) הפסד כולל של כ-28 מיליון ש"ח. יצוין, כי קיימים פערים בין הרווח בדוחות הכספיים של מימון ישיר לרווח ממגזר האשראי הצרכני בדוחות הכספיים של החברה בגין תיקי הלוואות שנמכרו על ידי מימון ישיר לישיר ביטוח. בנטרול השפעת הירידה בשווי ההוגן של תיק ההלוואות, אשר הינה השפעה חד פעמית, מימון ישיר הייתה רושמת רווח כולל של 20 מיליון ש"ח.
  • נכון ליום 31 במרץ 2020, יתרת תיק ההלוואות שהעמידה ושיווקה מימון ישיר הסתכם בכ-9.1 מיליארד ש"ח (כולל שיווק עבור צדדים שלישיים) לעומת כ- 9.0מיליארד ש"ח ביום 31 בדצמבר 2019. תיק האשראי של מימון ישיר שלא הומחה לצדדים שלישיים הסתכם ביום 31 במרס 2020 בכ-2.4 מיליארד ש"ח.
 
עיקרי תוצאות הפעילות של חברת הבת אדגר:
  • ההכנסות מהשכרת נכסים הסתכמו ברבעון הראשון בכ-60.4 מיליון ש"ח, לעומת 60.3 ברבעון המקביל אשתקד והושפעו מהירידה בשערי החליפין הממוצעים של האירו והדולר הקנדי שגרמה לירידה בהכנסות בסך כ-2.8 מיליוני ש"ח. בנטרול השפעת שערי החליפין עלו ההכנסות בכ-2.9 מיליון ש"ח. העלייה בהכנסות נובעת מגידול בהכנסות בקנדה בגין עלייה בשיעורי התפוסה ונכס חדש שנרכש בחודש פברואר 2020 ומגידול בשיעור האכלוס בנכס אדגר C360 בישראל. העלייה קוזזה כתוצאה מירידה בשיעור התפוסה בפולין. 
  • ה- NOI ברבעון הסתכם בכ-56.5 מיליון ש"ח, לעומת 56.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השפעת המט"ח באה לידי ביטוי בפיחות בשער החליפין מול האירו/דולר קנדי מול השקל אשר השפיע על ה-NOI בסך כ-2.6 מיליון ש"ח ברבעון.
  • ה-FFO ברבעון עלה בכ-7.6% והסתכם בכ-21.2 מיליון ש"ח לעומת כ-19.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 
  • הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון בכ-11 מיליון ש"ח לעומת כ-31.3 מיליון ש"ח אשתקד. הקיטון נובע בעיקר  משערוך השלילי שרשמה החברה ברבעון הראשון של שנת 2020 בסך כ-13.8 מיליון ש"ח וכן מהכנסה חד פעמית בסך כ-6.2 מיליון ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד. ההפסד הכולל המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון בכ-18.5 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-3.6 מיליון ש"ח אשתקד.  ונובע בעיקר מהירידה ברווח המיוחס לבעלי המניות.
  • ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ליום 31 במרץ 2020 בכ-1,243 מיליון ש"ח, כ-8.17 ש"ח למניה, לעומת כ-1,271 מיליון ש"ח (כ-8.35 ש"ח למניה) ליום 31 בדצמבר 2019.
  • מצבת המזומנים ושווי מזומנים ליום 31 במרץ 2020 הסתכמה לסך של כ-465 מיליון ש"ח.
 

 

x