איפה להשקיע בתקופה זו 10,000$ + כיוון השקעה שנמצא מתחת לרדאר

אם אתה צופה האטה בצמיחה ואינפלציה עקשנית, כדאי ללכת על חברות איכותיות. אם אתה מאמין בשיפור המצב הכלכלי בארה"ב ונחיתה רכה, אז יש כיוון מעניין נוסף ששווה לבדוק

 

 

 
Index Photo Silvabom Dreamstime.comIndex Photo Silvabom Dreamstime.com
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/03/2024

אם תשאל קבוצה אקראית של אנשים מה הם היו עושים עם 10,000$, תקבל תשובות עם כיוונים שונים כמו חופשת קיץ בלאס וגאס, התחלה של שיפוץ חדר אמבטיה שהתעכב זמן רב, כרטיסים למונדיאל הבא וכדומה. אבל אם תשאלו כמה משקיעים מקצועיים את אותה השאלה, סביר שתקבלו כיוונים שונים... להשקעה. 

אם אתה מעריך שהצמיחה הכלכלית בארה"ב תאט, אז מניות איכות ושווקים מתעוררים עשויים להיות רלוונטיים להשקעה.

ללכת על מניות איכותיות. האינפלציה והצמיחה בארה"ב - שניהם ירדו השנה, לכן הגיוני ללכת על חברות איכותיות שיכולות להניב רווחים ללא קשר לתמונת המאקרו הגדולה. מבחינה היסטורית, האטה בצמיחה עשתה טוב יותר למניות פחות מסוכנות או מניות עם תנודתיות נמוכה יותר. ואם לחדד אפילו עוד יותר, אז להתמקד בחברות שמפגינות צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים, שולי רווח יציבים, נטל חוב נמוך, תשואות גבוהות על ההון וכו'. כי מחקרים מראים שמניות מהסוג זה נוטות להשיג ביצועים טובים יותר כשהצמיחה הכלכלית דועכת (אם אתה אכן מאמין שזה מה שיקרה)

בעניין זה חשוב להזכיר שאין דבר כזה ארוחת צהריים חינם וזה נכון במיוחד בהשקעות. במילים אחרות, מניות באיכות גבוהה נסחרות לפי הערכות שווי גבוהות יותר כדי לשקף את כל התכונות הטובות הללו.  אך עדיין השקעה איכותית בסביבה כלכלית כזו עדיין הגיונית מאוד. 

שווקים מתעוררים עדיין רלוונטייים

למניות השווקים המתעוררים בתקופה זו יש כנראה את הפוטנציאל לביצועים האטרקטיבים ביותר בזכות כמה דברים: הערכות השווי נמוכות מאד, שיעורי צמיחה יחסית טובים יותר לעומת ארה"ב והסיכוי שיש להורדות ריבית בקרוב. בנוסף, המשקל של סין בשווקים המתעוררים של MSCI dex ירד מ-39% בתחילת 2021 ל-25% היום. כלומר, מי שדואג לגבי סין, כדאי להבין שהיא כבר לא שולטת במדד עם המניות הסיניות וכאבי הראש שהן יכולות להביא, עם ההאטה הכלכלית של המדינה והמשך הסיפורים עם הרגולציות שלהם במגזרים מסוימים.

בנוסף, שימו לב - בהתבסס על יחסי P/E קדימה, מדד MSCI Emerging Markets נסחר כיום בהנחה של 43% ל-S&P 500 וכמו כן, יש קונצנזוס בקרב אנליסטים על כך שצפוי להיות גידול במכירות וברווחים במהלך השנים הקרובות לחברות בשווקים המתעוררים.

ואם כל זה לא מספיק, אז נפרט טיפה לגבי כמה מדינות בעולם: הודו - שוק המניות של הודו רק צומח ומה שמניע אותו זה צריכה גבוהה של האוכלוסיה הצעירה בהודו. טייוואן ודרום קוריאה – השווקים שלהן עתירות טכנולוגיה ויש להן חברות מוליכים למחצה בין המובילות בעולם שנהנות מהביקוש הגואה לכל דבר הקשור לבינה מלאכותית. ברזיל – יש שם חברות אנרגיה וכרייה שמציעות למשקיעים הרבה הכנסה.

אם אתה מעריך שכלכלת ארה"ב מספיק איתנה, כיוון השקעה קצת שונה וקצת מתחת לרדאר -מניות "כבדות נכסים"

אמנם מאז שנת 2002, מניות "קלות נכסים", כלומר, עסקים שיכולים להגדיל את ההכנסות שלהם מבלי להזדקק להרבה דברים פיזיים כמו בניינים או ציוד - הניבו ביצועים טובים יותר ממניות "כבדות נכסים" בשיעור מדהים של 40 נקודות אחוז. הם פשוט זריזים יותר, יעילים יותר ומייצרים יותר רווחים מההון שלהם. אך אם ימשיך להיות שיפור בצמיחה הכלכלית בארה"ב ורגיעה של האינפלציה  אנו עשויים לראות תפנית שבה דווקא מניות כבדות נכסים יגברו על מניות קלות נכסים בשנה הקרובה. הן נסחרות כיום בהנחות השווי הגדולות ביותר מזה 20 שנה.

יש להדגיש כאן שזה בעיקר מתבסס על הערכה של צמיחה טובה בארה"ב וירידה באינפלציה. באופן כללי, ריבית גבוהה יותר עלולה להגביל את צמיחת ההשקעות, ולמנוע מחברות כבדות נכסים להניב ביצועים טובים יותר. 

כדי לחקור מניות להשקעה של חברות כבדות נכסים ממגוון מגזרים, אפשר להתחיל מכאן: Dayforce (טיקר: DAY), Williams (טיקר: WMB), Bio-Rad Laboratories (טיקר: BIO), Micron (טיקר: MU), Diamondback Energy (טיקר: FANG). 

מניות כבדות נכסים ממגזרים שונים - MU, WMB, FANG ו-DAY. גרף שבועי מאת TradingView

כדי שהשקעות בחברות כבדות נכסים תעבודנה בצורה הטובה ביותר, צריך לקוות לנחיתה רכה, הורדות ריבית וכמובן לראות את ארה"ב מתחמקת ממיתון. (אם כי גם במצב הפוך כלומר, במצב של מיתון הסיכויים שלהן יחסית טובים כי הן הוכיחו עמידות בעבר, כמו ב-2008 ואחרי המגיפה, אם כי בצורה פחות משמעותית).

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המוזכרות בכתבה בפרט. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x