יוליוס בר: יחס החוב/תוצר באיטליה צפוי לעלות בשנית במהלך השנה הקרובה

לדברי האנליסטים של יוליוס בר, תהליך הקטנת הגירעון התקציבי תלווה את איטליה לפחות עד שנת 2026

 

 

 
Image by Nick115 from PixabayImage by Nick115 from Pixabay
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/04/2024

דריו מסי, אנליסט הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "יחס החוב/תוצר באיטליה צפוי לעלות בשנית במהלך השנה הקרובה, כאשר תהליך הקטנת הגירעון התקציבי תלווה את איטליה לפחות עד שנת 2026".
 
"יחס החוב לתוצר של איטליה צפוי לעלות שוב, כך על פי ההערכות האחרונות של הממשלה כפי שהוצגו, על פי הדיווחים, במסמך הכלכלי והפיננסי (DEF) שאושר על ידי הקבינט ביום שלישי.

"ההנחה הבסיסית לצמיחה כלכלית של 1% לשנה זו היא אף אופטימית יתר על המידה. למרות שההוצאות הממשלתיות הגבוהות בתקופת הקורונה הביאו לעלייה ברמות החוב/תוצר לכדי 160% בסוף שנת 2020, צמיחה גבוהה (נומינלית) של התוצר מאז גרמה לירידה משמעותית אל מתחת ל-140% בסוף השנה שעברה.

"עם זאת, כפי שציינו קודם לכן, הדרך מכאן מאתגרת הרבה יותר מכיוון שצמיחה ואינפלציה לא יפחיתו את יחס החוב/תוצר באותו שיעור ומכיוון שהוצאות הריבית עלו. יתרה מכך, מענקי מס משמעותיים עבור השקעות ירוקות על ידי בעלי דירות - מה שנקרא "סופרבונוס" - יגדילו את צרכי המימון של הממשלה.

"למעשה, הממשלה רואה בתוכנית זו כסיבה העיקרית לעלייה הצפויה ביחס החוב/תוצר. במקביל, הגירעון התקציב הצפוי עומד על 4.3% לשנה זו וצפוי לרדת לכדי 3.7% בשנה הבאה ו-3% רק עד 2026. לכן, אנו צופים שהוויכוח הפיסקאלי באיטליה יתעצם בחודשים הקרובים.

"עם זאת, באסטרטגיית ההכנסה הקבועה שלנו, אנו שומרים על ההעדפה שלנו לאגרות ממשלתיות של מדינות בפריפריה האירופית, כולל איטליה, לעומת חובות ממשלתיים שמרניים יותר בגוש האירו שהונפקו על ידי מדינות כמו גרמניה.

"הבנק המרכזי האירופי הוכיח שהוא מודע היטב לסיכוני פיצול בגוש האירו, והוא גם מחזיק בכלים הדרושים לפעולה במידת הצורך. יתרה מכך, אנו רואים בהתקדמות הרפורמה הפיסקאלית של האיחוד האירופי לכיוון גמיש יותר כאלמנט תומך נוסף בגישה זו".

x