סקירת מומחי המסחר על-ידי FUNDER » סוחרים מצמצמים פוזיציות על הדולר

עדכון הכתבה 12:25

 

 
 

שירות פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/04/2015

מחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא למסחר עד כה:

"הבורסה בתל אביב פותחת היום במגמה חיובית לאחר נעילה שלילית אתמול, כאשר מדד ת"א 25 השיל מערכו 1.1%, בהובלת מניית טבע שירדה ב5%, ומדד ת"א 75 אשר נפל ב-2%. בשווקי חו"ל בורסות אסיה נסחרות במגמה שלילית. מדד שנחאי נסחר הבוקר בעיקר בתנודתיות גבוהה, כאשר הבוקר עוד עלה המדד במעל 1% לאחר שהבנק המרכזי הסיני הודיע הלילה על הפחתה אגרסיבית של יחס דרישות ההון מהבנקים, אך כעת המדד מאבד 1.64%. אנו מעריכים כי יתכן ותנודתיות זו תמשיך להיות גבוהה. בורסות אירופה פותחות במגמה חיובית ומתונה לאחר שננעלו במגמה שלילית מובהקת ביום שישי האחרון. בארץ גוברות הציפיות בשוק ההון כי בנק ישראל יוריד בקרוב את הריבית לאפס או אף לריבית שלילית, זאת על רקע מדד מרץ הנמוך מהתחזיות והמשך מגמת התחזקות השקל מול סל המטבעות האפקטיבי.
להערכתנו, במידה ומדד אפריל יהיה נמוך מהתחזיות, בנק ישראל יאלץ לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה נוספת".

FXCM ישראל: "הסוחרים מצמצמים את פוזיציות הלונג על הדולר בעקבות נתוני המקרו המאכזבים בארה"ב"

הירידה החדה של הדולר-שקל בשבוע שעבר נבעה בעיקר מן הצניחה של הדולר בעולם. אם תימשך אותה היחלשות נוכחית, הדולר צפוי לסגת עוד. אם נראה, לעומת זאת, חזרה למגמת השיפור, הדולר יחזור להתחזק.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל, שבשבוע שעבר שוב כשל בניסיון לפרוץ מעל מחסום 4, נסחר עם פתיחת שבוע המסחר בתחתית אזור הטווח, סביב 3.92. כאמור, טווח המחיר המגדיר את התנועה של הצמד בשבועות האחרונים הוא 3.90-4.0. פריצה מעל אחת הרמות הללו עשוי להכתיב את המגמה בטווח הקרוב, והשבוע נמתין ונראה האם הסחף השלילי של הצמד יביא לשבירה מתחת ל-3.90, מה שעשוי להאיץ את התיקון של הדולר-שקל לעבר 3.87 ו-3.85.

הירידה החדה של הצמד נבעה בעיקר מן הצניחה של הדולר בעולם. הדולר-אינדקס נסחר בירידה משמעותית לאורך כמעט כל השבוע שעבר, וזאת על רקע עוד ועוד נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו בארצות הברית, בעיקר בסקטורי הייצור, הצריכה, והדיור. נתונים אלו חיזקו את מגמה של החולשה שניתן היה לזהות בנתונים הכלכליים של ארצות הברית בשבועות האחרונים. אוסף הנתונים הזה מצנן במידה מסוימת את ציפיות הריבית, והסוחרים מצמצמים את פוזיציות הלונג על הדולר. גם התבטאויותיהם של שורה של בכירים בפד, שיקפו את הסנטימנט הזה, ונראה שגם בקרב הנהלת הבנק הפדרלי גוברים הקולות המעדיפים לדחות את הקשחת המדיניות המוניטרית. לפחות לפי שעה, נראה שהעלאת הריבית תידחה לרבעון הרביעי של השנה.

אם תימשך אותה היחלשות נוכחית, הדולר צפוי לסגת עוד. אם נראה, לעומת זאת, חזרה למגמת השיפור, הדולר יחזור להתחזק. בסופו של דבר, חרף הירידה בציפיות הריבית, הבנק הפדרלי צפוי להיות הבנק הראשון שיעלה ריבית מקרב הבנקים המרכזיים של המייג'ורס, ועל כן המגמה הכללית של הדולר נותרת עולה, ונראה שהיציאה מן הדשדוש הנוכחי יהיה דווקא כלפי מעלה.

גם מדד המחירים לצרכן, שפורסם בשבוע שעבר בישראל, הוסיף למומנטום היורד של הדולר-שקל. לאחר שני מדדים שליליים, המדד הצביע על עלייה של 0.3% במרץ. הנתון החיובי מאפשר לבנק ישראל להשהות מהלכים מרחיבים נוספים, דהיינו הורדת ריבית, ואולי אף  הרחבה כמותית. אם מדד אפריל יהיה גם חיובי, הספקולציות על צעדים מעין אלה ילכו ויתפוגגו, והשקל צפוי להתחזק".

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "דינמיקת המסחר הלוקאלית תושפע באופן ניכר היום בעקבות הכרזת הריבית שצפויה היום ע"י בנק  ישראל. אי החלשות השקל אל מול הדולר באופן יחסי מביעה את הערכות הכלכלנים כי על בנק ישראל לפעול בפעולות דחופות נוספות. מאידך, בנק ישראל לא ימהר בפעולות אגרסיביות לטווח הקצר. הנגידה פלוג הוכיחה פעם אחר פעם כי צעדיה להתערבות גסות במשק הינם מינוריות. כלל מערכת שלובת הכלים הזו תביא את המסחר ואת הדולר לעליות מסויימות, לפחות עד 16:00 (שעת הכרזת הריבית) ,וזו במטרה כי המשקיעים והשוק הלוקאלי לא יקח סיכונים בציפיותו להכרזת בנק ישראל. הדולר בימים אלה כבר מגרד את נקודת התמיכה של 3.91 ו3.90 ש"ח  והספוקלציות לקראת הכרזת הריבית יהוו מקפצה לדינימיקת המסחר היום.
 
"בתוך כל הקלחת הלוקלאית של השקל והריבית, עיני המשקיעים והסוחרים בימים אלה עוקבים על פעולות היורו ונקיטת הצעדים שפועל הממשל היווני. ההתעקשות  של האיחוד האירופאי  לא להיפרד מיוון ,והפזילה היוונית לכיוון שוק והתערבות אגרסיבית של רוסיה, עשויה להוביל את היורו למתיחת קצוות קיצוניות משתי הצדדים. התכנית הכמותית של דראגי נכון לעכשיו שומרת על איזון ונקודת שיווי משקל, אך יש לזכור כי כל פעולות סחר אגרסיביות של יוון לכיוון התערבות שווקים חזקים כגון רוסיה תהווה את אי האמון הנוסף ביורו מצד המשקיעים." 

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינל' Smart Capital: "הדולר צפוי להתחזק אל מול השקל לרמה של 4 ₪, כשברקע חוסר הסכמה בשוק בנוגע למועד העלאת הריבית, נתוני מאקרו חלשים בארה"ב והתערבות צפויה של בנק ישראל במסחר במט"ח"

"בשווקים הבינלאומיים: בשבוע האחרון הדולר נחלש מול האירו, כשברקע נתונים חלשים מתחום התעשייה, בנייה וצריכה פרטית. בשבוע הקרוב יתפרסמו נתוני מכירות הבתים (חדשים ויד שנייה) כאשר במידה ומגמת ההיחלשות בנתוני המאקרו תימשך, אנו נראה גם את המשך חולשתו (הזמנית) של הדולר בטווח הקצר מולא האירו. כרגע, קיימת חוסר הסכמה בשוק לגבי עיתוי העלאת הריבית בארה"ב ולכן הדולר נסחר בתנודתיות גבוהה וצפוי להמשיך כך, כל עוד נתוני המאקרו לא מפתיעים לטובה."

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital: "מתחילת החודש, השקל התחזק בכ-2% מול סל המטבעות, ונראה כי הסיכוי לתגובה חריפה של בנק ישראל עלה משמעותית. אולם, בעקבות העלייה בציפיות האינפלציה במשק (גם בקרב החזאים וגם בשוק ההון) אשר נבעה בעיקר בשל עלייה במחירי הנפט, הסבירות להורדת ריבית נוספת ירדה משמעותית. למרות זאת, הפגיעה ברווחיות הייצוא בעקבות הייסוף בשקל, מחייב את בנק ישראל לפעול במטרה לבלום או לפחות להאט את מגמת ההתחזקות של השקל".

בעניין הדולר-שקל: "במהלך החודש האחרון בנק ישראל רכש 435 מליון דולר בלבד - הכל במסגרת נטרול השפעות הגז בחשבון השוטף. לכן, במידה והשקל יסחר מתחת לרמת 3.9 ₪ לדולר, אנו צופים התערבות אגרסיבית של בנק ישראל באמצעות רכישות דולרים, אשר תדחוף את הדולר-שקל לרמת 3.98 ו-4 שקלים לדולר בטווח הקצר".

אייל כהן, מנכ"ל חברת שיא קפיטל, אומר הבוקר כי "המסחר בדולר-שקל נפתח ביציבות ביחס לרמות שבהן נסגר ביום שישי, אך אנו מעריכים כי מגמת המסחר נותרת מגמת עליה וכי מדובר בתיקונים קלים, בבחינת היערכות לקראת פריצה מחודשת וקבועה של רמת ה- 4 שקלים לדולר. ביום שישי, הדולר ירד לרמת ה- 3.9050 וטיפס מעט מעלה לאחר התערבות בנק ישראל בשוק בשלהי המסחר. בנק ישראל התערב בסכום קטן יחסית (כ- 50-70 מיליון דולר), אולם בשל מחזורי המסחר הנמוכים, קפץ שער הדולר לרמת ה- 3.92. בכך מחק הדולר את כלל העלייה שהתבצעה לאחר הורדת הריבית האחרונה".

ביחס לשוק המט"ח העולמי מציין כהן כי "היורו מצוי עדיין במגמת תיקון לכלל מהלך הירידות, כאשר מחסום ראשון העומד בפניו מצוי ברמת ה- 1.1050 דולר ואם יחצה מחסום זה, צפוי היורו לתקן עד לרמת ה- 1.1230 דולר. מגמת היורו היא עדיין מגמת ירידה, כאשר יעד ראשוני מצוי ברמת השוויון מול הדולר – 1.00 דולר ליורו". כהן מציין כי "נאום נגיד הבנק האירופאי, מריו דראגי, בסוף השבוע בו אמר כי אינו ממליץ לספקולנטים לא להמר כנגד היורו, לא חלחל לשווקים והיורו נותר ללא שינוי מהותי במסחר".








הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x