פורום עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט >> תמונת מצב קיצונית באשר ליחס עורכי הדין בארץ בהשוואה לעולם

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/11/2016

סיגל מאור משנה למנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל אירחה במשרדי דן אנד ברדסטריט ישראל  את פורום 100 DUN'S  - משרדי עורכי הדין המובילים ע"פ תחומי התמחות

בפורום נכחו ראשי המשרדים המובלים בתחום: גיא גיסין, שרון נהרי, אביחי ורדי, אופיר צברי, ארז תיק, בועז בן צור, יאיר ליבוביץ, אריה ליבוביץ, עופר שפירא, רונן בהרב, רונן עדיני, רחל בן ארי, שירה שיין,  שלומי וינברג, שמואל שוב, ותמר גולן

אפרת שגב סמנכ"ל פיתוח עיסקי בדן אנד ברדסטריט הציגה תמונת מצב קיצונית באשר ליחס עורכי הדין לתושבים ובהשוואה לעולם

"כמות עורכי הדין באוכלוסיה הינה חסרת פרופורציה בהשוואה לעולם. היחס בין מס' עורכי הדין לתושבים בישראל (636 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים) הינו הגבוה ביותר גם בהשוואה עולמית. המספר גבוה בצורה משמעותית, מהממוצע העולמי. באיטליה לדוגמא, 379 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים, בצרפת 85.7 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים ובדנמרק, 107.5 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים 

מעל לכל ספק, זוהי אינדיקציה ברורה להצפה במקצוע. אומנם בשנים האחרונות אנו רואים מגמת קיטון באחוז הגידול של עורכי הדין המוסמכים מידי שנה, אך עדיין מדובר במספרים  גבוהים מאוד המעידים יותר מכל על התחרות העזה בענף.

למגמה זו השלכות רבות על הענף המתבטאות כבר כעת, במלחמת מחירים בין המשרדים, בירידה  באיכות הכוללת של עורכי הדין ובצורך הגובר של המשרדים להתמקד בשימור הלקוחות, וכן ביצירת בידול ויתרון תחרותי"

עורכי הדין שהשתתפו בפורום הביעו מצוקה בנוגע לרמה הירודה של עורכי הדין הצעירים, ותמכו בעליית רף בחינות הלשכה:

גיא גיסין , גיסין ושות': "השכלה משפטית מחד הינה דבר חשוב וחיוני למדינת ישראל בכל מיני מקצועות, אבל לא כל אחד חייב להפוך לעורך דין. אין צורך לעצור את המכללות, נהפוך הוא. הלשכה במכוון מקשה על מנת שרף הכניסה יהיה גבוה יותר"

אופיר צברי, צברי –פרקש ושות': "מדובר במגפה. הטעות נעשתה בשנות ה-90 כשפתחו את השער וכולם נעשו עורכי דין. צריך לברך על כל פעולה לצמצום כמות עורכי הדין בענף"

שירה שיין, מיכאל שיין ושות': "הרמה ירדה ולא פשוט לאתר היום מתמחים טובים"

ארז תיק, תיק, גלעד, קינן – משרד עורכי דין: "מדובר בבעיה. הרמה ירדה בצורה מביכה, אני נתקל ביום יום בעורכי דין שאולי עברו את מבחני הלשכה אבל חסרי ידע רב. אני ממליץ להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים כך שרק עורכי הדין הטובים, שבאמת חפצים במקצוע יהיו בו".

אביחי ורדי מייסד ובעלים אביחי נ. ורדי עורכי דין: "תהליך הכשרת עורך דין טוב צריכה להימשך לדעתי 10 שנים, יש צורך בלמידה, התמחות והתמקצעות, כמו ברפואה"

עופר שפירא שותף מנהל שפירא ושות': "כל שנה אנו עדים לריטואל חוזר של התבכיינות על רמת מבחני הלשכה. בפועל אני נתקל בראיונות עבודה ברמה נמוכה ובחוסר מוטיבציה שרק הולכת ויורדת".
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x