על בד מדווחת על עלייה של 43% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2016 לכ- 10.6 מיליון שקל

הקרנות שמחזיקות בעל-בד

 

 
 אמנון ברודי, יור על בד אמנון ברודי, יור על בד
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/03/2017

הקרנות שמחזיקות בעל-בד

על-בד משואות יצחק (ת"א: על בד), הנחשבת לחברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם ביצור מגבונים לחים שאינם ממותגים, והספקית הגדולה בארה"ב ליצור טמפונים לא ממותגים, פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2016.

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו בכ- 358 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-376 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ב- 2016 הסתכמו בכ- 1.51 מיליארד שקל, עלייה של כ- 1.1% בהשוואה להכנסות של 1.49 מיליארד שקל ב- 2015. עלייה זו נובעת בעיקר מעלייה במגזר המגבונים בגרמניה ללקוחות קיימים ועלייה במגזר מוצרי הספיגה בארה"ב ללקוחות קיימים וחדשים, בקיזוז הירידה במכירות מוצרי ההיגיינה הנשית ללקוחות קיימים והירידה במכירות למגבונים בארה"ב. במהלך 2016 ירדו שערי המטבע הממוצעים של האירו והדולר מול השקל בכ- 1.5% ו- 1.2%, בהתאמה, אל מול התקופה המקבילה אשתקד. למרות שחיקת המטבעות הצליחה החברה להציג צמיחה בהכנסות 2016. 

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-74.5 מיליון שקל (מהווים 21% מהמחזור), ירידה של כ- 1% בהשוואה לרווח גולמי של 77.6 מיליון שקל (שהיוו 21% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ב- 2016 הסתכם בכ-327 מיליון שקל (מהווים כ- 22% מהמחזור) עליה של כ-2% לעומת 320 מיליון שקל (אשר היוו 21% מהמחזור) ב- 2015. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור בתפוקות הייצור במגזר המגבונים.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל (שהיוו כ- 5% מהמחזור), בדומה לרווח תפעולי של כ-17.5 מיליון שקל (שהיוו כ- 5% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ב- 2016 הסתכם ב- 92.2 מיליון שקל (שהיוו 6% מהמחזור), עליה של כ-23% לעומת רווח תפעולי של 74.8 מיליון שקל (אשר היוו 5% מהמחזור) אשתקד. עיקר העלייה ברווח התפעולי נובעת משיפור ברווח הגולמי ומקיטון בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות הנהלה וכלליות. בחלוקה למגזרים, ניתן לראות כי העלייה נובעת ממגזר המגבונים הלחים בישראל, באירופה ובארה"ב.

הרווח נקי של על בד ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ- 10.6 מיליון שקל המהווה 3.6% מהמכירות, עליה של 43% לעומת רווח נקי של 7.4 מיליון שקל, המהווה 2.7% ברבעון המקביל ב- 2015. הרווח הנקי ב- 2016 הסתכם בכ-54.6 מיליון שקל, עליה של כ-36% בהשוואה לרווח נקי של כ-40.2 מיליון שקל ב- 2015. 

נכון ל-31.12.2016, ההון העצמי של על בד הסתכם בכ-502 מיליון שקל (כ-37% מהמאזן), וזאת לעומת הון עצמי של כ-474 מיליון שקל (כ-47% מהמאזן) בסוף שנת 2015. 

אמנון ברודי, יו"ר על בד, ציין כי "שנת 2016 הייתה שנה שבה באו לידי ביטוי צעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה ונראה כי המצוינות והשיפור התפעולי נשמרו לאורך השנה כולה. בסוף 2016 סיימנו את הקמת המפעל בדימונה אשר נמצא כעת בתקופת הרצה וצפוי לעבור ליצור מסחרי במחצית השנה. קו זה משתלב באסטרטגיה הייחודית של החברה כיצרנית ורטיקאלית ובצורך ההולך וגדל בעולם לבדים פריקים ושטיפים. החברה המשיכה בהרחבת פעילותה באירופה בה הציגה גידול במכירות וברווח. בשנת 2017 אנו צופים התמודדות עם אתגרי שחיקת האירו והתחרות בין הרשתות בעולם. עם זאת, אנו נערכים לשיפור משמעותי בתפוקות ובאיכות מוצרי הספיגה בזכות המכונה החדשה במפעל החברה בארה"ב, שעברה את מבחן הביצועים, וייצור תעשייתי צפוי כבר במהלך הרבעון השני של השנה".

אודות על-בד:

על-בד משואות יצחק בע"מ נוסדה בשנת 1985 ועוסקת במפעליה בישראל ובחו"ל ב-3 תחומי פעילות:
  1. ייצור ושיווק מגבונים לחים עשויים בד לא ארוג במגוון אריזות ולמגוון שימושים.

  2. החל משנת 2010 – ייצור ושיווק מוצרי היגיינה נשית (טמפונים) מסוגים שונים.
  1. החל משנת 2012 – ייצור ושיווק מוצרי ספיגה.

במפעלה במשואות יצחק, עוסקת החברה בנוסף לייצור המגבונים גם בייצור בדים לא ארוגים המשמשים חומר גלם עיקרי בייצור מגבונים לחים במפעלי התאגיד.

מוצרי החברה נמכרים בכל רשתות השיווק המרכזיות באירופה ובארה"ב – ((Walmart, CVS, Target, Walgreens, Tesco, Carrefour, Lidl, Aldi, dm. בנוסף נמכרים המוצרים ליצרנים גלובליים   כן למוסדות רפואיים שונים. המוצרים מאופיינים בחדשנות טכנולוגית ובעמידה בתקינה בינלאומית מחמירה. על-בד מעסיקה כ-900 עובדים במפעליה בישראל ועוד כ-800 עובדים במפעליה בחו"ל. החברה פועלת תוך שמירה והקפדה על נושאי איכות הסביבה, האחריות החברתית ואף זכתה בדירוג הזהב של מדד מעל"ה.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x