לאומי שוקי הון על הפניקס אחזקות >> עוד דוח מרשים

הכנסות מהשקעות: צמחו מהיקף של כ- 2.1 מיליארדי שקלים
הקרנות שמחזיקות במניה

 

 
 

אייל דבי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/04/2017

הקרנות שמחזיקות במניה

חברת הפניקס אחזקות דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2016.

בדומה לדוחותיה הקודמים של החברה, בפרט על רקע תנאי הסביבה, השורה התחתונה שהפניקס מציגה בהחלט מרשימה. נכון שמרכיב מרכזי ברווחיות הגבוהה היה הגידול ברווחים מהשקעות, אבל אין בכך בכדי לגרוע מתוצאות פעילות הליבה הטובות.

להלן עיקרי התוצאות, בקצרה:

התשואה על ההון: הסתכמה לכדי 15.5% בשנת 2016 כולה, על הבסיס הרווח הכולל (13.6%, על בסיס הרווח לתקופה). ראוי לציין בהקשר זה, כי השפעת עדכון העתודות הביטוחיות על הרווח הנקי – כתוצאה מהירידה בריבית חסרת הסיכון בשנת 2016 – הייתה יחסית נמוכה (הן בהשוואה לשנת 2015, והן בהשוואה להשפעה שנרשמה השנה בחברות הביטוח האחרות). ההוצאה שנזקפה בעניין זה בשנת 2016, לאחר השפעת מגן המס, הסתכמה לכדי 51 מיליוני שקלים בלבד.

פרמיות שהורווחו בשייר: בדומה למגמה בענף כולו, הגידול הכולל בפרמיות שגבתה הפניקס בשנת 2016 היה יחסית צנוע – צמיחה של 1% ביחס לשנת 2015. עם זאת, וגם זה אינו שונה מהסקטור בכללותו, המגזר שהכביד על צמיחת הפרמיות הוא תחום ביטוחי החיים והחיסכון ארוך הטווח, שרשם ירידה בפרמיות שהורווחו, כאשר מגזר הבריאות המשיך לצמוח בחדות – גידול של 8% ביחס לשנה שעברה. גם הפרמיות בתחום הביטוח הכללי הציגו צמיחה נאה (5%, בהשוואה לשנת 2015).

הכנסות מהשקעות: צמחו מהיקף של כ- 2.1 מיליארדי שקלים, בשנת 2015, לכדי סך של 3.2 מיליארדי שקלים בשנת 2016 - גידול של 1.1 מיליארדי שקלים. התרומה של רווחי ההשקעה, לשורת הרווח הנקי, בולטת אל מול העלייה בתשלומים והשינוי בעתודות הביטוחיות – שהסתכמה לכדי 770 מיליוני שקלים "בלבד".

דמי ניהול: גדלו לכדי 940 מיליוני שקלים בשנת 2016, ביחס לסך של 923 בשנה הקודמת. הגידול האמור נובע, מטבע הדברים, מהעלייה בדמי הניהול המשתנים (כתוצאה מהתשואות הגבוהות שהושגו בשנת 2016), כמו גם מעלייה בדמי הניהול הקבועים – על רקע המשך הגידול בנכסים המנוהלים.

הוצאות הנהלה וכלליות: צמחו בשיעור של 3% ביחס לשנה שעברה, כאשר אם בוחנים את הדברים כשיעור מההכנסות (הפרמיות ברוטו שנגבו), אזי נרשמת מגמת יציבות.

חוסר/עודף בהון: על פי בדיקה שביצעה החברה, במסגרת היערכות לתקנות הסולבנסי 2, לחברה חוסר הון של 1.2 מיליארדי שקלים – על בסיס תמהיל ההשקעות וההתחייבויות הביטוחיות לשנת 2015. עם זאת, החברה מציינת כי אם מתחשבים בעדכונים האחרונים בקשר עם ההנחיות ליישום תקנות הסולבנסי 2, כמו גם בתקופת המעבר, הרי שהתוצאה המתקבלת מתהפכת – כך שלפניקס ביטוח קיימים עודפי הון.

שורה תחתונה: לפני שבעה חודשים לערך, כאשר הפניקס נסחרה עשרות אחוזים מתחת למחירה הנוכחי, פורסם כי היא חתמה על מזכר הבנות עם Yango Investment הסינית, לצורך מכירת החברה. מחיר העסקה שצוין באותו מזכר, נקב בשווי חברה של 3.7 מיליארדי שקלים - גבוה בכמעט 60% ממחיר המניה באותה השעה. טענו אז, למרות הפרמיה האדירה שנגזרה ממחיר הרכישה, שמבחינת הרוכשת זו עסקה מצוינת - אנחנו סבורים כך גם עתה.
 
אייל דבי, מנהל דסק מחקר מניות ישראליות בלאומי שוקי הון

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x