נייר חדרה מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2017 >> גידול של כ-25% ב-EBITDA לכ-49 מיליון שקלים

זינוק של כ-59% ברווח התפעולי לפני הוצאות (הכנסות) אחרות לכ-27 מיליון שקלים הרווח הנקי ברבעון השתפר והסתכם בכ-11 מיליון שקלים.
הקרנות שמחזיקות את נייר חדרה

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/08/2017

הקרנות שמחזיקות את נייר חדרה

ברבעון השני נמשך השיפור העקבי ברווחיות: גידול של כ-25% ב-EBITDA לכ-49 מיליון שקלים זינוק של כ-59% ברווח התפעולי לפני הוצאות (הכנסות) אחרות לכ-27 מיליון שקלים הרווח הנקי ברבעון השתפר והסתכם בכ-11 מיליון שקלים

במחצית הראשונה של שנת 2017 הסתכם ה- EBITDA  לכ- 94 מיליוני שקלים 
  • הרבעון השני מתאפיין בשיפור הרווחיות של שלוש פעילויות הליבה של החברה:

  • מיחזור, גלילי נייר אריזה ומוצרי אריזה

  • מתחילת השנה, הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, לסך של כ-92  מיליוני שקלים

  • שנת 2017 מתאפיינת בביקוש גובר למוצרי אריזה מקרטון
מנכ"ל נייר חדרה, גדי קוניא:"התוצאות הטובות של נייר חדרה ברבעון השני נתמכות בביקוש המתמשך בעולם כולו, למוצרי אריזה. מגמה עולמית מתמשכת זו, מחזקת את הבחירה האסטרטגית של החברה למקד את עסקיה בתחום האריזה, הנייר והמיחזור שממנו נובעים רוב ההכנסות, הרווחים ופוטנציאל הצמיחה .

חשוב להבין כי השיפור ברווח הושג על אף ההשפעה השלילית הלא מבוטלת של התחזקות השקל ביחס למטבעות המובילים בעולם, המשפיעים ישירות על מחירי המכירה של מוצרי החברה, בארץ ובעולם.

ההבנה כי אנו פועלים בשוק צומח מחזקת את ידינו בביצוע השקעות ממוקדות בשיפור יכולות הייצור שלנו לטובת שיפור איכות המוצרים, פיתוח מוצרים חדשים ושיפור תהליכי העבודה. במקביל אנו ממשיכים לחתור למבנה עלויות יעיל ולמצוינות תפעולית החיוניים לנו, על מנת להתחרות בהצלחה בשווקים הגלובליים.

שורת המהלכים הארוכה שביצענו בשנתיים האחרונות הפכו את נייר חדרה לחברה איתנה פיננסית, שייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 92 מיליוני שקלים מתחילת השנה, שיאפשרו לנו לנצל הזדמנויות עסקיות וצמיחה בליבת הפעילות.

נייר חדרה, בשליטת קרן פימי (59%), מדווחת על תוצאות הרבעון השני של 2017 המשקפות את המשך תהליך ההתייעלות בחברה והשיפור בכל מדדי הרווח. נייר חדרה מיישמת מזה כשנתיים תוכנית למיקוד עסקי והתרכזות בתחומי האריזה, הנייר והמיחזור, תוך ייעול תהליכי הייצור, הגדלת הסינרגיה הפנימית בין תחומי הפעילות ומיצוי הפוטנציאל הגלום בשרשרת הערך.
    
הרווח הנקי ברבעון השני של 2017 הסתכם בכ-11 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הזינוק החד ברווח הנקי הושג הודות לגידול ברווחיות שלושת מגזרי הליבה של החברה. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2017 הסתכם בכ-22 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-4 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ברבעון השני של 2017 הסתכמו בכ-390 מיליון ש"ח בהשוואה להכנסות של כ-409 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון במחזור המכירות נבע מירידה במכירות מגזר ניירות כתיבה והדפסה בסך של כ- 25 מיליון שקלים, בין היתר כתוצאה מהיחלשות הדולר מול השקל. מנגד, מכירות מגזר ניירות אריזה גדלו בסך של כ-11 מיליון שקלים והכנסות מגזר שירותי האיסוף והמחזור גדלו בסך של כ-3 מיליון שקלים. במחצית הראשונה של 2017 הסתכמו הכנסות החברה בכ-826 מיליון ש"ח בהשוואה להכנסות של כ-837 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה.   

הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות, גדל ב-65%, והסתכם בכ-27 מיליון ש"ח, לעומת רווח תפעולי של כ-17 מיליון ש"ח, ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח התפעולי הושג הודות לעלייה ברווחיות שלושת מגזרי הליבה של החברה. הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות במחצית הראשונה של 2017 הסתכם בכ-50 מיליון ש"ח, גידול של כ-56.2% לעומת רווח תפעולי של כ-32 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-49 מיליוני שקלים, שהם כ-12.6% מסך ההכנסות, וזאת בהשוואה לכ-39 מיליון ש"ח, כ-9.5% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA במחצית הראשונה של שנת 2017 הסתכם בכ-94 מיליון ש"ח, גידול של כ-22% בהשוואה ל-77 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. 

הוצאות המימון ברבעון השני של 2017 הסתכמו בכ-12 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון חלה ירידה של כ-2 מיליון ש"ח בהוצאות הריבית הודות  לפירעון אגרות חוב והלוואות אשר קוזזה במלואה על ידי הוצאות מימון בגין השפעת שער החליפין. במהלך המחצית הראשונה של 2017 הסתכמו הוצאות המימון בכ-21 מיליון ש"ח, קיטון של 6 מיליון ש"ח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כפועל יוצא של המשך פירעונות של אגרות חוב והלוואות.

תזרים המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת, במחצית האשונה של שנת 2017, הסתכם בכ-92 מיליון ש"ח לעומת מזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת בסך של 26 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. השיפור הושג הודות לגידול ברווחיות ולירידה בצרכי ההון החוזר. 
    
אודות נייר חדרה:

נייר חדרה שבשליטת קרן פימי, הינה החברה המובילה בארץ בתחום האריזה, הנייר והמיחזור. "אמניר", שבבעלותה המלאה של נייר חדרה, הינה החברה הגדולה בארץ בתחום עיבוד ומחזור פסולת נייר ופלסטיק. נייר חדרה הינה יצרן נייר האריזה היחיד בישראל וחברת הבת "כרמל" מייצרת ומשווקת אריזות קרטון גלי ואריזות למוצרי צריכה. בנוסף, עוסקת נייר חדרה בייצור ושיווק ניירות אריזה וניירות כתיבה והדפסה ובשיווק ציוד משרדי.

יואב קבבלום, אנליסט בכיר במיטב דש ברוקראז', אודות הדוחות הכספיים של חברת נייר חדרה:
 
"חברת נייר חדרה פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2017. מרבית יצירת הערך של החברה הוא באינטגרציה האנכית, שמהווה פעילות ליבה של החברה, וכוללת איסוף ומחזור בעיקר של נייר קרטון, ייצור ניירות אריזה מפסולת נייר ממוחזרת וייצור אריזות קרטון מנייר אריזה. בפעילות זו חל גידול בהכנסות (בדוח המאוחד) ברבעון השני בסך 247 מיליון ₪, ביחס ל- 240 מיליון ₪ ברבעון המקביל ב- 2016. בחצי השנה הראשונה של 2017 הסתכמו הכנסות פעילות זו ב- 513.7 מיליון ₪ בהשוואה ל- 493.6 מיליון ₪ בתקופה המקבילה ב- 2016.

הרווח התפעולי התזרימי של כלל החברה (EBITDA) עלה ל- 94.2 מיליון ₪ בחצי הראשון של 2017 ביחס ל- 73 מיליון ₪ בחציון הראשון של 2016.

אחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על רווחיות החברה הוא מחיר ניירות האריזה, שמיוצרים מפסולת קרטון ממוחזרת ומשמשים כחומר גלם לייצור אריזות קרטון. גורם נוסף הוא שער החליפין של השקל מול האירו והדולר. החל מתחילת השנה מחירי ניירות האריזה עולים באופן חד עקב ביקושים הולכים וגוברים למוצרי אריזה מקרטון, וזאת על רקע התרחבות השימוש ברכישות און ליין וגידול בפעילות הכלכלית בכלל. עליית מחירי ניירות האריזה גרמה לשיפור ניכר בשולי הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של החברה ל- 11.5% מההכנסות בחצי הראשון של 2017 בהשוואה ל- 9% בחצי השנה הראשונה של 2016 פעילויות נוספות בחברה הן ייצור, ייבוא ומכירה של ניירות כתיבה, הדפסה וכן יבוא ושיווק של צרכי משרד, שאינן מייצרות ערך רב. מחירי ניירות האריזה ממשיכים לעלות ברבעון השלישי של 2017 ומיטב דש צופה להמשך השיפור בהכנסות ברווח ובשיעורי הרווח של החברה. המלצתנו היא תשואת יתר ומחיר יעד של 267.5 ₪ למניה, עם פוטנציאל עליה של כ- 14.5% ביחס לשער המניה הנוכחי."







הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x