אנליסטים על כיל ופוטאש >> אשלג על המדף

הרשויות בסין והודו הודיעו כי האישור הרגולטורי למיזוג בין פוטאש לאגריום יותנה בכך שפוטאש תממש חלק מאחזקות המיעוט הבינלאומיות שלה. כמות האחזקות על המניה יורד בתקופה האחרונה
הקרנות שמחזיקות את המניה.

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/09/2017

הקרנות שמחזיקות את המניה.
 
אלה פריד, אנליסטית בכירה לתחום הגז והאנרגיה בלאומי שוקי הון, 
 
מעדכון שפרסמו פוטאש קורפ ואגריום בסוף השבוע, עולה כי אישור למיזוג ביניהן מותנה בדרישת רשויות ההגבלים העסקיים של סין והודו למכירת חלק מהאחזקות של פוטאש מחוץ לקנדה. 

על פי הפרסומים בעיתונות, מדובר בדרישה למכירת  3 מתוך 4 האחזקות של פוטאש: כיל (13.8%,SQM,( פוטאש הירדנית (28%) וסינופרט (22%).

נציין, כי שווי השוק של  SQMהצ'יליאנית, המשווקת דשנים מיוחדים ומוצרים תעשיתיים, מתקרב לכ-12 מיליארד $. מנגד, סינופרט הינה זרוע חקלאות וייצור דשנים בשליטה ממשלתית. היא גם היבואנית הגדולה של דשנים לסין, וסביר כי פוטאש קורפ לא תרצה להיפרד ממנה משיקולים אסטרטגיים.

מובן, כי לפוטאש הירדנית סינרגיה משמעותית עם כיל, אך בשל מכלול סיבות מדיניות וכלכליות ההזדמנות הזו לא נראית רלבנטית עבורה.

עוד נציין, כי לוח הזמנים למכירה לא פורסם, אבל פוטאש העריכה כי השלמת המיזוג תידחה עתה מ- Q3 לסוף השנה.

בנוסף, על פי הפרסומים בתקשורת, מתנהלים מגעים למכירת פעילות הכרייה של כיל בבריטניה לענקית המינרלים Sirius Minerals - תמורת 150-200 מיליון דולר. כיל הודיעה בעבר על תוכנית להדממת מכרה אשלג בצפון אנגליה, בעל כושר ייצור של 800 אלף טון בשנה, שהינו המכרה בעל עלויות הייצור הגבוהות בחברה. עם זאת, בשכבות העומק במכרה נמצאות שכבות פוליסולפאט, שאותו סימנה כיל, המהווה דשן מורכב טבעי. במבט ראשון, המחיר שהוזכר בעיתונות נשמע הוגן.

שורה תחתונה: אנו מסקרים את כיל בהמלצת "תשואת שוק" ובמחיר יעד של 18 שקלים. הקונסנזוס מעניק לכיל מחיר יעד של 17.1 שקלים. נכון, במידה והידיעות נכונות, הרי שעלול להיווצר גודש עודפי היצע של מניות אשלג המצויות על המדף הגלובלי, ובכך להביא ללחץ מסחרי. עם זאת, לדברים האמורים אין השלכה פונדמנטאלית משמעותית, אם כי ההשפעה של פוטאש בצ'ילה ובירדן וודאי הייתה חיובית לסקטור.

אמנם הבענו אכזבה מסוימת מהאופן שבו כיל מתמודדת עם המחזור השלילי בענף, אולם הירידות האחרונות מתחילות לייצר הזדמנות של "אובר-שוטינג". לגישתנו, דיסקאונט של 20% ביחס לקונסנזוס נראה בהחלט כקניה מעניינת.

רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז',

עסקת פוטאש/אגריום מגיעה לכיל: הרשויות בסין והודו הודיעו כי האישור הרגולטורי למיזוג בין פוטאש לאגריום יותנה בכך שפוטאש תממש חלק מאחזקות המיעוט הבינלאומיות שלה. אלו כוללות 14% בכיל, 28% ב- APC, 32% ב- SQM ו- 22% ב- Sinofert. למרות שאין ודאות לגבי האחזקה שתימכר, אנו רואים את מכירת האחזקה בכיל כאחת מהאפשרויות הבולטות וזאת לאור המורכבות הפוליטית בישראל לרכוש שליטה. עד אשר תרחיש זה ימצה את עצמו, אנו צופים לחץ טכני על מניית כיל אם כי ללא השפעה על פעילות החברה, ואפשרות להגדלת ההון הצף לאחר מכן. 

מגעים למכירת המכרה באנגליה? לפי כתבה בדה-מרקר, נציגים של חברת Sirius Minerals ביקרו בשבוע שעבר בישראל על מנת לקדם מגעים לרכישת מכרה Boulby באנגליה מכיל עבור 150-200 מיליון דולר. כיל פועלת על מנת להמיר את פעילות המכרה מייצור אשלג לייצור Polysulphate והינה החברה היחידה כיום המייצרת ומוכרת מוצר זה. לחברת Sirius תוכנית לפיתוח מכרה Polysulphate באזור שכן. למרות שייצור ה- Polysulphate נופל תחת פעילות הליבה של כיל, אנו לא פוסלים את האפשרות של מכירת המכרה ל- Sirius וזאת לאור הסינרגיות הטמונות בעסקה זאת ומאמצי כיל להוריד את רמת המינוף הפיננסי.  
  
שורה תחתונה: מבלי להיכנס לשיקולי טווח קצר, אין שינוי בפרספקטיבה שלנו על פעילות החברה ומחיר היעד.






הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x