שבוע היזמות העולמי בישראל נפתח הבוקר בתמיכת שגרירות ארצות הברית

שמונה יזמים ישראלים ואמריקנים מובילים צלצלו בפעמון הבורסה לניירות ערך ופתחו את יום המסחר – ואת אירועי שבוע היזמות העולמי, יום לפני שייפתח ב-165 מדינות בעולם.

 

 
 

עידו גבע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/11/2018

שבוע היזמות העולמי מצוין בחודש נובמבר מדי שנה מאז 2008. במהלך השבוע מתקיימים אירועים המעודדים פעילות יזמית ביותר מ-165 מדינות החברות ברשת היזמות העולמית. הנושאים שנבחרו לעמוד במרכז אירועי שבוע היזמות 2018 הם קידום יזמות בקרב נשים, נוער, ופריפריה חברתית, וחיבור בין
 
Eco-Systems ברחבי העולם. על אירועי שבוע היזמות בישראל אמונה השלוחה הישראלית של רשת היזמות העולמית (GEN), הנתמכת על ידי שגרירות ארה"ב.
 
בטקס פתיחת מסחר שנערך הבוקר בבורסה לניירות ערך בתל אביב לרגל פתיחת שבוע היזמות, השתתפו נספחת התרבות של שגרירות ארה"ב בישראל, אליזבת פריטשלי, ושלושה יזמים אמריקנים שהוזמנו על ידי GEN- Israel: ג'ף הופמן, יזם סדרתי (ממייסדי Booking.com  uBid.com,, ColorJar, Legend52), יועץ כלכלי לנשיאי ארה"ב, מפיק הוליוודי (כולל אלבום ג'אז זוכה גראמי) וחבר בדירקטוריון רשת העולמית הגלובלית. היזם החרדי ארי רויזמן, מייסד Glide שאחראית לפיתוח מצלמת הווידאו ב- Apple watch;  והיזם והמשקיע ארמנדו ויטרי (Neubloc, Teqniksoft). כן השתתפו, אורח שבוע היזמות מיפן נאוקי סקגוצ'י (ABeam Consulting) ; רים יונס - היזמית הערביה – ישראלית הראשונה (Alpha Omega), שירה סימונוביץ' (יזמות על הבר), סלבה פראדין, מנהל הסיכונים של הבורסה לני"ע  ואלה מטלון, יו"ר רשת היזמות הגלובלית – ישראל. בין אורחי המפגש היו תלמידי ובוגרי תכנית Unistream, תלמידי תיכון חדש ת"א ותיכון חדש הרצליה. לאחר הטקס השתתפו התלמידים באירוע שולחנות עגולים עם היזמים, וביקרו במרכז החדשנות שבמקום.
 
רשת היזמות העולמית היא פלטפורמה שנתית של תכניות ויוזמות הנוצרות ע"י קהילות יזמים מכל העולם. מטרותיה הן יצירת רשת יזמות עולמית, שתסייע לאנשים בעלי עניין ביזמות לקדם את רעיונותיהם, הגברת המודעות לחדשנות בחברה וחיזוק היציבות הכלכלית. ישראל היא ממובילות היזמות בעולם, אך 80% מהמיזמים הישראליים נמצאים בתל אביב והסביבה.  GEN- Israel פועלת במטרה כפולה: להביא לצמיחה במספר המיזמים הישראליים ובאיכויותיהם, וליצור חלוקה שווה יותר בין כל חלקי הארץ תוך ייצור התנאים ליותר יזמות בפריפריה.
 
שגריר ארה"ב בישראל, דוד פרידמן, מסר: "שגרירות ארה"ב בחרה לתת חסות לפרויקט כחלק מפעילותה להנגשת היתרונות הכלכליים של המשק הישראלי לכל פלגי החברה הישראלית, בייחוד נשים, צעירים, מיעוטים ותושבי פריפריה. מחלקת המדינה של ארה"ב פועלת לקידום יזמות על מנת לתרום לשגשוג כלכלי ברחבי העולם ולפתוח שווקים חדשים לחברות אמריקניות".
 
אלה מטלון, יו"ר GEN- Israel, אמרה באירוע: "אנחנו יודעים שחיזוק הבסיס המדעי-הנדסי יחד עם בניית האמון של תושבי הפריפריה בעצמם, יניבו את התוצאות המקוות. עשרות מתנדבים מקהילת ההייטק פועלים
 
בפריפריה הגאוגרפית והחברתית כדי לגרום לדברים לקרות. שבוע היזמות הוא הזדמנות לגדול ולהתפתח, לצמוח מבחינה אישית, כלכלית וחברתית. אנחנו מקווים שעוד ועוד יזמות ויזמים ירימו את הכפפה ויצטרפו למעגל העשייה".
 
סלאבה פראדין, מנהל הסיכונים של הבורסה לני"ע אמר כי: "יזמי ההייטק מוכיחים לכולנו כי יזמות היא כוח המאפשר צמיחה כלכלית ללא קשר למוצא או לסביבה. יזמות מגיעה מכל קצוות הארץ וכמות הסטארטפים ויזמי ההייטק בישראל מוכיחה כי היזמות והחדשנות הם שהובילו אותנו למה שנקרא מדינת הסטארט אפ ניישן. הבורסה בתל אביב מאמינה בהייטק הישראלי ושזה המקום שאמור להוות ציון דרך בהתפתחותן וצמיחתן של חברות ההייטק, וזאת על מנת שהציבור הישראלי יוכל גם הוא להנות מפירות ההצלחה של החדשנות והיוזמה הישראלית הייחודית כל כך בעולם וכן להניע את מנוע הצמיחה של הכלכלה והמשק הישראלי".
x