חברת רכבת ישראל פרסמה תשקיף מדף יאפשר לה לבצע גיוס הון נוסף בשוק ההון בשנתיים הקרובות

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/02/2017

חברת רכבת ישראל בע"מ פרסמה תשקיף מדף אשר יאפשר לה המשך גיוס הון באמצעות שוק ההון. 

בשנת 2015 ביצעה החברה הנפקת אג"ח ראשונה בסכום של 1 מיליארד שקלים, גיוס אשר זכה לביקושים נרחבים מצד משקיעים מוסדיים גדולים והציבור הרחב. הסדרות המונפקות קיבלו דירוגי אשראי גבוהים: Aa1 באופק יציב ע"פ חברת מידרוג ו S&P-ilAA+  באופק יציב ע"פ חברת מעלות.

כניסתה של רכבת ישראל לשוק ההון תרמה לחיזוק חוסנה הפיננסי וגמישותה התקציבית ומעבר לכך הייתה לה תרומה משמעותית לשקיפות תהליכים ולאימוץ סטנדרטיים עסקיים עם הפיכתה ל"חברה מדווחת". 

בהתאם להחלטת הממשלה מיום 7 באוקטובר 2014, רכבת ישראל יכולה לגייס בשנת 2017 סכום נוסף של 1 מיליארד ₪ לטובת השקעה בפיתוח תשתיות הרכבת. החלטת ממשלה נוספת מיום 11.08.2016 מאפשרת לחברה לגייס 1 מיליארד ₪ גם בשנת 2018.

את הנפקת האג"ח מובילות חטיבת הכספים והלשכה המשפטית ברכבת ישראל, בשיתוף משרדי התחבורה והאוצר. רכבת ישראל מיוצגת על ידי משרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x