קומפיוגן מדווחת על תכנית פיתוח באימונותרפיה של סרטן המתמקדת בחלבון הבקרה TIGIT

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/12/2016

קומפיוג'ן (נאסד"ק: CGEN, ת"א: קמפג), חברה מובילה לגילוי תרופות, דיווחה היום על CGEN-15137, תכנית הפיתוח שלה באימונותרפיה של סרטן המתמקדת ב-TIGIT. TIGIT הוא חלבון בקרה של מערכת החיסון שזוכה לאחרונה להתעניינות רחבה בתעשיית הפרמצבטיקה בתחום של אימונו-אונקולוגיה. 

בכנס השנתי של האגודה לאימונותרפיה של סרטן, שנערך לאחרונה, קומפיוג'ן דיווחה על נתונים המעידים שחלבון הבקרה של מערכת החיסון CGEN-15029/PVRIG, שהתגלה על ידי החברה, מייצג מרכיב מעכב חדש  בציר הפעילות הידוע של TIGIT. הוצגו גם נתונים התומכים באופן משכנע בטיפול משולב של COM701, הנוגדן שקומפיוג'ן פיתחה כנגד PVRIG, עם נוגדן כנגד TIGIT. קומפיוג'ן שיערה שחסימה כפולה של שתי הזרועות המעכבות של הציר – TIGIT ו-PVRIG, תגרום לתגובה נמרצת יותר של תאי T, ולכן אולי לתגובה חיסונית אנטי-סרטנית טובה יותר. כדי לתמוך בהשערה, נערכו ניסויים בתרביות תאים שמראים אכן שחסימה כפולה של TIGIT ו-PVRIG מגבירה את כמות תאי ה-T החודרים לגידול (המכונים TILs), מעבר לרמה שהושגה על ידי חסימת כל אחת מהמטרות בנפרד. בהתבסס על ניסויים אלו ואחרים קומפיוג'ן השיקה תכנית לפיתוח נוגדן כנגד TIGIT שתשלים את תכנית הפיתוח של CGEN-15029.

דר' ענת כהן-דייג, מנכ"לית ונשיאת קומפיוג'ן, ציינה, "אנחנו נרגשים לדווח על תכנית הפיתוח שלנו עבור TIGIT, חלבון מטרה בתחום האימונו-אונקולוגיה שמעורר עניין רב בתעשייה הפרמצבטית. 
מאמצנו עד היום הצביעו על יעילות הצפויה להתקבל מטיפול משולב של נוגדן TIGIT עם COM701. TIGIT ו-PVRIG מייצגים שתי זרועות נפרדות של אותה רשת אותות ביולוגיים. לאור ניסויים שלנו 

המצביעים על שיפעול סינרגטי של תאי T, אנו סבורים שיש ערך מוסף משמעותי לפיתוח שתי הזרועות של טיפול משולב זה. כעת אנו נמצאים בתהליך פיתוח נוגדן תרפויטי עבור CGEN-15137/TIGIT, וצפויים לבחור את הנוגדן המוביל עבור מטרה חלבונית זו עד סוף הרבעון הראשון של 2017."

דר' כהן-דייג המשיכה, "נעשה נהיר יותר ויותר ששילובי תרופות מותאמות יצליחו להתייחס בעתיד לפלח גדול יותר של אנשים עם סרטן. משום כך יש לנו ציפיות גבוהות מהפורטפוליו המגוון שלנו של חלבוני בקרה חדשים של מערכת החיסון ".

היכולת להוסיף למערך התרופתי המוגבל הקיים כיום נוגדנים העובדים על חלבוני בקרה חדשים של מערכת החיסון הופך חיוני יותר ויותר, ככל שמתברר שרק שילובי תרופות מותאמים יותר יצליחו להתייחס בעתיד לפלח גדול יותר של אנשים עם סרטן. משום כך יש לנו ציפיות גבוהות מהפורטפוליו של חלבוני בקרה חדשים של מערכת החיסון שהתגלו על ידי קומפיוג'ן."

TIGIT, או CGEN-15137, התגלה על ידי קומפיוג'ן בעזרת התשתיות החישוביות שלה, ועבר ולידציה ניסויית כחלבון בקרה של מערכת החיסון. ממצאים אלו פורסמו על ידי קומפיוג'ן בגיליון אוקטובר של כתב העת המדעי PNAS , ובאותה שנה שתי קבוצות נוספות פרסמו גם הם מאמרים אודות אותו חלבון בקרה.

מידע נוסף לגבי תכנית הפיתוח CGEN-15137/TIGIT, וכן לגבי תכניות פיתוח נוספות, יינתן היום  באירוע למשקיעים של החברה בניו יורק. שידור ישיר של האירוע בלווי מצגת יהיה זמין  היום בעמוד קשרי המשקיעים באתר החברה החל מ - 16:00 שעון ישראל. האזנה חוזרת לשיחת הועידה וצפייה במצגת תהיה זמינה באתר החברה במשך 30 יום לאחר האירוע.

אודות TIGIT
TIGIT הוא חלבון בקרה של מערכת החיסון שיכול לעכב הפעלה הן של תאי T והן של תאי NK כאשר הוא נקשר לליגנד שלו, PVR (הקרוי גם CD155). רמת הביטוי של TIGIT מתגברת על גבי תאיT  שחודרים לגידולים סרטניים (TILs), ודווח ש-TIGIT מעכב תאי T בשל היכולת שלו להפריע לפעילות של חלבון אחר, DNAM-1 (המוכר גם כ-CD226). ניסויים קדם-קליניים שנערכו לאחרונה הראו שנוגדן המעכב את TIGIT יכול לעכב גידולים סרטניים בעכברים כאשר משלבים אותו עם נוגדנים החוסמים את 


מסלול PD1. נוגדנים תרפויטיים כנגד TIGIT לצורך אימונותרפיה של סרטן נכנסו לשלב הניסויים הקליניים בשלהי 2016.
מסמך זה מהווה תרגום נוחות בלבד להודעה באנגלית שפורסמה בארה"ב, אשר היא המחייבת מבחינת החברה.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x