רשות ניירות ערך >> הדרך המקובלת לקביעת "מידת חשיפה" של קרן למניות, למט"ח ולאג"ח

 

 
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/03/2017

לפי תקנות השקעות משותפות בנאמנות (סיווג קרנות לצורך פרסום), התשס"ח – 2007, על מנת לקבוע פרופיל חשיפה של קרן, על מנהל קרן לקבוע מהי מידת החשיפה המרבית של הקרן למניות ומהי מידת החשיפה המרבית של הקרן למטבע חוץ, מהשווי הנקי של נכסי הקרן, והכל לפי מדיניות ההשקעות של הקרן ו"בדרך המקובלת" לקביעתה.

על מנת שניתן יהיה להשוות בין מידת חשיפה של קרן אחת למניות או למטבע חוץ למידת חשיפה של קרן אחרת לנכסים אלו, נודעת חשיבות רבה לכך שענף הקרנות כולו יאמץ דרך אחת למדידת החשיפה.

משכך, פנתה הרשות לאיגוד מנהלי הקרנות, בהיותו הגוף המייצג את מנהלי הקרנות, על מנת שזה יגבש מסמך שיהא על דעתם של מנהלי הקרנות ושיקבע מהי אותה "דרך מקובלת".

לאחר בחינת הנושא, בסיוע מומחה מן האקדמיה וגורמים שונים בשוק, כגון מנהלי השקעות ואנשי תפעול, גיבש האיגוד את הפרמטרים והתנאים אשר יהוו תבנית ל"דרך המקובלת" עליו לקביעת מידת החשיפה למניות ולמטבע חוץ.

לאחר בחינת המסמך, הודיע סגל הרשות בחוזר מיום 12 בדצמבר 2007 כי יראה בדרך מדידה זו ובה בלבד, כדרך המקובלת למדידת החשיפה של קרנות למניות ולמטבע חוץ.

במרוצת השנים, מאז פורסם לראשונה המסמך המפרט את אופן החשיפה למניות ולמט"ח, עודכן המסמך מעת לעת, ולאחרונה עלה הצורך לתת ביטוי במסגרת המסמך אף לאופן חישוב החשיפה לאג"ח.

אל התייחסות זו לחשיפה האג"חית, מצטרפים עדכונים נוספים והכל בא לידי ביטוי במסמך מרכז אחד, מיום 19/02/17.

הערה: לקריאת המסמכים הרלוונטיים לחץ על הטקסט בצבע כחול

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x