אסף אלדר: "הגורם המרכזי בבחירת קרן כספית הוא דמי הניהול שלה"

אסף אלדר, מנכ"ל דש קרנות נאמנות, בראיון בלעדי לאתר פאנדר מעריך כי הגורם המרכזי בבחירת קרן כספית הוא דמי הניהול שהיא גובה. על כן הוריד את דמי הניהול בקרן הכספית של דש ל 0% לאחרונה.

 

 
 

פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/04/2008

שלום אסף, איך אתם עוברים בדש את החודשים האחרונים. התעשייה מתכווצת (למעט הכספיות) ומה קורה אצלכם?

דש קרנות נאמנות סגרה את הרבעון הראשון של 2008 עם צמיחה של כ- 15%, וגידול בהיקף הנכסים של כ- 300 מליון ₪.
הרבעון הראשון של 2008 ממשיך את המומנטום אותו צברה החברה בשנת 2007, בעוד שבאותה השנה צמחה החברה בלמעלה מ- 100%, כאשר סך נכסי החברה נכון לדצמבר 2007 עמד על למעלה מ- 1.9 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 850 מליון ₪ מסוף 2006.

נתוני הרבעון הראשון של השנה מצביעים כי דש קרנות נאמנות הינה בין החברות הבודדות שהצליחו להגדיל את נתח השוק שלהן במוצרי הליבה של התעשייה. תוצאות חיוביות בולטות בקרנות שקליות, צמודות ואג"חיות הביאו לידי צמיחה כבר ברבעון הראשון של השנה.

מה הביא להישג הזה?

אילו הייתי נדרש לסכם בשתי מילים, וודאי הייתי בוחר בצמד המילים "עבודת צוות".
החברה שואפת לעולם להציב בפני ציבור היועצים והמשקיעים מוצרים נכונים בזמן הנכון.
בדש קרנות נאמנות מתבצע סיעור מוחות קונסיסטנטי בין מחלקת ההשקעות למחלקת השיווק, כדי שנוכל להעמיד בפני הלקוחות קרנות התואמות למגמות השוק, וכאלו שיענו על צרכיהם.

לדוגמא הקרן "דש תל בונד בינוני". הקרן "נולדה" בשלהי הרבעון הרביעי של 2007, כחודשיים לפני השקת המדדים תל בונד 40 ותל בונד 60.
השקת מדדי התל בונד החדשים וההתכסות הצפויה מצד מנפיקי תעודות הסל תמכו בהחלטתנו לצאת עם הקרן המדוברת. לאור תנודות השווקים החלטנו להציב בפני המשקיעים קרן המעניקה חשיפה לאגרות החוב הנכללות במדד התל בונד 60 ובמקביל לצמצם את הסיכון שבהשקעה באיגרות חוב מסוג זה באמצעות קיצור מח"מ הקרן בהשוואה למדד.

ולראיה, תוצאותיה של הקרן הן מבחינת התשואה והן מבחינת סטיית התקן גררו ביקושים גבוהים וכיום נכסי הקרן מסתכמים בלמעלה מ- 400 מליון ₪.

כמה גייסתם בחודשים האחרונים?

נכסי החברה גדלו בכ- 300 מליון ₪, כאשר כ – 90 מליון מתוכם מקורם בקרנות הכספיות.
דש קרנות נאמנות ממשיכה במומנטום החיובי ומחזיקה באמתחתה מניפת קרנות אשר מספקות מענה הולם, בייחוד בהתחשב באופן התנהלות השווקים מתחילת השנה. בצד התוצאות מסכמת החברה רבעון חיובי. קרנות החברה הציגו תוצאות הממקמות את הקרנות השונות בדבוקה העליונה במרבית הקטגוריות. תוצאות חיוביות אלה הביאו לידי גידול בנכסי החברה, בשונה ממרבית החברות בתעשייה.

הכספית שלכם מדורגת טוב אולם לא ממש גייסה הרבה, למה?

להערכתי, הפרמטר ששיחק תפקיד מרכזי עד כה במסגרת קבלת ההחלטה איזו קרן כספית לקנות הינו נושא דמי הניהול. יחד עם זאת, ניכר כי ציבור המשקיעים הפנים בשבועות האחרונים שגם בקרנות מסוג זה, יש מקום למנהלי ההשקעות להפגין את ביצועיהם.
נכון להיום הקרן הכספית של דש – "דש פיקדון שקלי" ממוקמת במקום השני ובפועל לאחר הורדת דמי הניהול ל-0% הינה הקרן הזולה הטובה ביותר מבין הכספיות.
אני משוכנע שתוצאות הקרן דש פיקדון שקלי יביאו לידי גידול משמעותי בהיקף הנכסים כבר בחודשים הקרובים.

לסיכום, איך נראה בעינך עתיד תעשיית הקרנות?

תעשיית קרנות הנאמנות עברה שינוי מהותי כבר ברבעון הראשון של השנה, בעקבות התנהלות שווקי ההון והרפורמה שנכנסה לתוקף בתחילת השנה הנוכחית.
שילוב גורמים אלה הביא לצמיחה מהירה בקרנות הכספיות ולקיטון בקטגוריות המניות והאג"חיות.
יחד עם זאת, ניכר כי בשבועות האחרונים מסתמנת נקודת מפנה, כאשר הקרנות האג"חיות שבות  ומגייסות כספים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x