הרובוט שיודע לייצר פוסטים טוב יותר מבני אדם

סטרטאפ ישראלי הצליח ללמוד בעזרת בינה מלאכותית איך להגביר מעורבות הגולשים

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/05/2017

 
סטרטאפ ישראלי הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באופן אוטומטי אשר זכו לחשיפה ומעורבות גולשים יותר מפוסטים מקבילים שנכתבו על ידי בני אדם.  
 
הפיתוח של הסטארטאפ Keywee סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באלו מילים, משפטים ואימוג'ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה. הטכנולוגיה הישראלית הוכנסה לשימוש כדי להגדיל את מעורבות הגולשים בפוסטים על הסדרה משחקי הכס, טקסי האוסקר, אמי וגראמי, חשיפת קייטלין ג'נר מההקרדשיאנס ומסייעת לכלי תקשורת להגדיל את החשיפה לכתבות ביניהם BBC, CNN, New York Times, AOL, Forbes ועוד.
 
התוכנה יודעת לכתוב פוסטים שונים על אותה ידיעה עיתונאית לקהלים שונים. כך לדוגמה התברר שידיעת ספורט המשתמשת בקונספט של "למקרה שפספסתם..." בתוך ערוץ הספורט מביאה לירידה ממוצעת של 10% בהתענינות גולשים, בעוד שאותו ניסוח כשהוא מופיע באתרי חדשות ואקטואליה דוקא יגדיל את ההקלקות ב-25%.
 
ממדידת תגובות הגולשים, עולה שהשימוש באימוג'י  בפוסטים בתחום האופנה יגדיל את ההקלקות ב-10%. בתחום הספורט פוסטים המציעים לקרוא תובנות ממשחקים זוכים ל-69% יותר הקלקות ופוסטים המעלים שאלה אם הגולשים מסכימים עם אמירות של שחקנים או מאמנים מעלים את ההקלקות ב-54%.
 
בדרך דומה המערכת משקללת אלפי משתנים נוספים וכותבת את הפוסטים האופטימליים. כל הנתונים הם "אמת לשעתה" שמשתנים במהירות ולכן המערכת מתאימה עצמה כל העת לשינויים בענין של הגולשים.  
 
לדברי יניב מקובר, מייסד ומנכ"ל קיווי, התאמת הפוסטים לסוגי קהלים שונים ברשתות חברתיות נעשה בעזרת טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית, למידה עמוקה (Deep Learning), למידה חישובית (Machine Learning) ואלגוריתמים המבוססים על מידע שנצבר מניתוח טקסטואלי של עשרות מיליוני כתבות.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x